Personalvetare - vad ska jag välja för inriktning?
Jag har nu snart läst två av tre år på PAO-programmet i Stockholm och ska alltså om ett år vara färdig personalvetare. Inför sista året ska vi välja vilken inriktning vi vill ha på vår kandidatexamen - psykologi, sociologi eller pedagogik. Hittills har jag varit helt säker på att jag ska välja sociologi.
Nu har det dock av olika anledningar (flytt och bebis) blivit så att jag måste läsa in mitt kandidatår själv, på distans, genom att plocka ihop kurser på egen hand. Och nu är jag helt plötsligt jätteförvirrad - vad ska jag välja?
Eftersom jag har läst en del juridik också så skulle jag kunna lägga till det ämnet på "vallistan", så det står alltså mellan:
Sociologi Psykologi Juridik Pedagogik
Jag kan egentligen tänka mig att jobba med det mesta inom området "personalvetenskap", men har väl alltid varit mest intresserad av rekrytering, arbetsrättsfrågor/fackligt arbete (har läst arbetsrätt 9hp) och kompetensutveckling.
Vad skulle ni ha valt i min situation? Ni som är färdigutbildade personalvetare, vad har ni för inriktning och vad jobbar ni med? Är det någon inriktning som lättare ger jobb än någon annan? Och är det någon som gjort som jag ska göra, dvs "plockat ihop" sin egen examen?
Hjälp!