• wiesio

När griper/slår bebis efter saker

Jag undrar, när började era barn gripa eller slå efter saker. Min son är tio veckor och kan ligga och titta och le mot sin mobil men han försöker inte slå mot leksaker ännu. Tycker jag läser överallt att de ska börja med det runt två månader och jag blir lite stressad över att han inte gör det ännu. Det måste väl finnas även andra barn som inte börjat med detta förrän lite senare. Eller?

• Svar på tråden När griper/slår bebis efter saker
  • maria 84

Jag har en son som är tre månader o han har knappt inte börjat än, han börjar visa lite intresse för sakerna men inte mycket mer. Sen är han väldigt lugn över lag o nöjer sig ofta med att ligga o titta. Så de är nog ingen fara för din lille, alla är olika

• wiesio

Så är min son också. Ligger och tittar, viftar med armar och ben och ler mycket.

• Minxy

Min dotter (nu 5 månader) sloga ALDRIG efter några leksaker. Hon kollade på dom och sedan (runt 4 månader) så bröjade hon helt enkelt greppa dom.
    Många barn hoppar över olika stadium i utvecklingen. En del börjar t.ex. att gå väldigt sent, men när dom väl reser sig så knatar dom iväg felfritt på en gång, till skillnad från "ivriga" barn som ramlar och slår sig mer

Barnen tar allt i sin egen ordning. Bara lugn

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • thogstrom

Precis det har jag också läst. Min pojk är 11veckor och slår och greppar inte saker heller, så självklart blir man lite orolig. Men vi får väl vänta och se så kommer det nog :) Alltid skönt att höra lugnande ord från andra :)

Älskade Tristan 16/2-10 ♥
  • thogstrom

Haha Jag skrev det där i förrgår och igår började han slå sakerna i babygymmet :)

• wiesio

Vad roligt med era svar tack! Min son började för någon vecka sedan att typ sakta röra vid sakerna i babygymmet men sedan tog han en liten paus i några dagar för att börja idag igen. Det känns lite som att de ytvecklas i skov för igår och idag har han helt plötslig gjort jättemycket grejer.

• Billy och Jag

Min son är snart 12 veckor och gör inte heller det.. han spritter med armar och råkar komma åt sakerna, men han verkar inte göra det med vilja.

Man blir tokig av oro över allt som dom "ska" kunna vid en viss ålder..

• teec

min dotter började greppa efter saker i v 11-12.

en dag bara sa det poff och allt som kom i hennes väg när hon viftade med armarna/händerna fastnade. 
  • beabus87

min pojk var runt 4 månader när han började greppa saker.
    Slå på saker gjorde han först runt 6-7 månader..

• djurgalen

min kompis säger att henns 3veckors bebis slår efter saker? kan det stämma? Tycker det låter lite väl tidigt?

• Billy och Jag
    djurgalen skrev 2010-05-09 13:31:33 följande:
    min kompis säger att henns 3veckors bebis slår efter saker? kan det stämma? Tycker det låter lite väl tidigt?
    Låter inte så troligt i mina öron.. men man tror ofta att ens barn kan det ena och de andra sen visar det sig att det inte riktigt var så.. :D Slumpen spelar in många ggr :D
  • thogstrom

Haha nä, det lät lite tidigt tycker jag också :P Iaf inte att det är medvetet än, sprattla kan de nog göra iaf :)

Och jag håller med dig lone star state, mycket de "ska" kunna vid en viss ålder, nästan så man får ångest..

• Älsko

Min dotter gjorde det när hon var 3 månader och min son strax innan 5 månaders dagen..

• KramKalas

runt 9-10 veckor började min lilla kille. nu är han 4 månader o nu greppar han saker o drar i dem. försöker även sträcka sig efter saker när man går förbi med honom i famnen

Svar på tråden När griper/slår bebis efter saker