Slutade ni med kaffe när ni försökte bli gravida?
Lite betydelselöst, men jag har tänkt lite på dethär med kaffet. Jag dricker ingen alkohol längre, och blir det ändå av att jag dricker, så blir det sparsamt och bara när jag redan har fått min mens för den månaden så att jag vet att jag inte är gravid. Dricker cirka 3-4 koppar kaffe om dagen och gillar mitt kaffe starkt, särskilt på morgonen. vet att det är rätt mycket, men jag älskar kaffe, det är liksom min enda "synd" numera eftersom jag inte dricker alkohol och heller inte röker eller snusar. Hoppas kunna pricka in nästa ÄL i maj, har en cykel som varierar mellan 28-35 dagar(!) efter att ha slutat med ppiller för ett halvår sedan, så vi har aldrig försökt pricka in ÄL eftersom det blir så komplicerat och oromantiskt, utan lusten har fått bestämma. Fyller 30 denna månaden. Kommer nog int bli ett plus i födelsedagspresent men jag hoppas på ett i maj! Vet inte om jag kan sluta helt under graviditeten, men kommer åtminstone dra ner ordentligt. Slutade ni med kaffet även under själva försöksfasen? Nån sm vet om det påverkar chansen att bli gravid på någon sätt?