• frankrike

Vilken mjölkfri välling är bäst?

Ni som ger mjölkfritt. Vilken välling använder ni?

• Svar på tråden Vilken mjölkfri välling är bäst?
  • MammaMila

Min 6mån har börjat med Holle havre gröt och skrädmjöl från saltåkvark... båda mjölkfria. De är ekologiska dessutom

• MammaMila

saltå kvarn... skulle det vara så klart

Den kan man göra både gröt och välling på... den är förbehandlad (jäst något) för att bebisen ska kunna ta upp alla vitaminer och mineraler som annars är svåråtkomliga för människan... allra helst bebisar
  • milli79

Håller med Holle är bra, vår son älskar spelt/dinkel gröten men tyvärr inte skrädmjölsgröt.

• milli79
    frankrike skrev 2010-04-13 16:45:48 följande:
    Var hittar man holle? Har inte sett den...
    webbutik.barnmatsbutiken.se

Vet inte var de finns i Gbg såg att du bodde där, kanske i hälsokosten vid wasaplatsen ja kolla olika hälsokost eller webbutiken.
  • Näset

Vad blandar man det med? Vatten? Ersättning? Min son äter inte mjölkfri ersättning, kan man blanda med atten eller blir den för näringsfattig då?

• siggeliten

Använder Enago! Har aldrig testat Holle men däremot Sempers mjölkfria. Gillar Enago bättre då lillan blev så hård i magen av Semper.
    Vi ger både gröt och välling av Enago, gjorde det till sonen med!

• siggeliten

Nu blev jag nyfiken på Skrädmjöl! Det kan man alltså koka välling på? Min tjej är 1,5 år - blir hon mätt av det? Eller är nåt annat att föredra?

Ser ju att en förpackning innehåller 1250g - hur många flaskor räcker det till?

Misstänker att skrädmjölet blir billigare i längden. Enago är ju ganska dyrt plus att en förpackning tar slut så fort!

• Hoppetossan79

Vi har fått pepticate på livsmedelsförskrivning.

Svar på tråden Vilken mjölkfri välling är bäst?