• Tallkotten

hur ofta ammar ni era 2 månaders bebisar?

bara undrar hur ni ammar, är det når barnet säger till typ är suttig och blöt i munnen eller kör ni efter tiden när barnet åt sist. Själv kör jag efter det första och bryr mig inte om ifall det gott 1 eller 4 timmar. Hellre ett nöjt barn.

• Svar på tråden hur ofta ammar ni era 2 månaders bebisar?
  • Luulu

När min son var 2 månader (är 3,5 mån nu) så gav jag honom mat när han ville, gör fortfarande samma. För som du säger, barnet ska vara nöjt! :)

Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • dunkudde

Min son är 2 månader (idag) och han äter med ca  timmars mellanrum och säger alltid själv i från men ibland går det till och med 4 &5 timmar mellan men jag lyssnar på min son och han går upp bra i vikt.

• Acelise

Som så många säger (helt sant), så är ju amningen inte bara MAT utan också för att släcka TÖRST (tänk er själva att inte få vatten när man är dödstörstig... tortyr...), TRÖST, MYS, NÄRHET m.m.

Min son är snart 4 månader och ammas fritt, d.v.s. när jag märker att han vill. 
    Sedan kan man ju diskutera vilka tecken det är, men det beror på. Ibland testar jag annat, som att leka, napp m.m. innan jag ammar för att se om det verkligen är amning han vill ha. Men i andra fall ammar jag direkt om han blir gnällig, t.ex. under jobbiga faser för honom när han behöver tanka mer närhet hos mig och vill vara nära mycket.
    Amningen är ju fantastisk när den funkar och den ger SÅ mycket trygghet och fina saker för båda mamma och barn, så amma ofta om du vill eller mer sällan om du vill det... Men det är ju en begränsad och magisk period i ens liv.
    Jag ammade OFTA i början och tyckte det var tungt och jobbigt, men nu börjar det liksom vara härligt och mysigt. Kommer sakna det när jag slutar... 
  • Cizi81

Med ofta, menar ni då 1 ggn/timme, för det är där jag är och jag gillar det inte, matmaskinen nr.1, usch, nog måste de klara sig längre än så?  Han är 6v.

• Acelise
    Cizi81 skrev 2010-04-17 13:14:17 följande:
    Med ofta, menar ni då 1 ggn/timme, för det är där jag är och jag gillar det inte, matmaskinen nr.1, usch, nog måste de klara sig längre än så?  Han är 6v.
    Ja, jag ammade ibland 2 ggr/timme och var 40:e minut på natten...
    Det är skitjobbigt, men det går över!! Helt plötsligt har det gått 2 timmar och man tänker "shit, nu har jag inte ammat på jättelänge"...
    6 veckor är någon typ av fas, har jag för mig, när de växer till sig i ett "skutt" liksom.
    Håll ut!
  • HemmaHosSofi

När han vill Han är väldigt snuttig av sig så på morgonen blir det 3-4ggr under dom första 2 vakna timmarna. Sedan sover han runt 4timmar till. Ibland går det 4timmar mellan och ibland 1timma. Försöker att ge honom nappen om det inte hunnit gå en timma eftersom han är ett kräkbarn och bli det för mkt kommer det bara upp igen.

Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
Svar på tråden hur ofta ammar ni era 2 månaders bebisar?