• Anonym (orolig)

klimakteriet

hej! jag undrar om det är någon här på FL som är i klimakteriet.jag har provat några stycken olika preparat, men slutade pga en hel del biverkningar. idag var jag hos min gynekolog och fick en ny hormonmedicin som heter Livial. Är det någon som äter den? ochjag är livrädd nu när jag har läst biverkningarna om den. det stog migrän, det har jag redan sen barnsben, depression, det äter jag voxra för.men kan dessa biverkningar förvärras av medicinen?. ja, så glömde jag viktökning förstås. äter Levaxin för hypotyreus, så jag har svårt med vikten endå.hjälp, får ångest av detta!

• Svar på tråden klimakteriet
  • Anonym (aldrig)

Själv skulle jag aldrig äta hormon emot mina klimakterie eller PMS besvär, medför allt för ofta alldeles för mycket allvarliga biverkningar för min del. Har du provat de naturliga alternativen som finns? Själv äter jag Nutri5 och är jätte nöjd med det.

• dessan59

ja, det kanske är ett alternativ, får jag fråga hur gammal du är? själv är jag 50, jag hamnade i klimakteriet för ca 5 år sedan, inte roligt!

• Anonym (aldrig)
    dessan59 skrev 2010-04-13 14:44:27 följande:
    ja, det kanske är ett alternativ, får jag fråga hur gammal du är? själv är jag 50, jag hamnade i klimakteriet för ca 5 år sedan, inte roligt!
    Själv är jag 41 år och äter Nutri5 för mina PMS besvär, men produkten är framtagen emot Klimakterie relaterade besvär.
  • dessan59

tack för svaret, ja ska ge den här medicinen en chans, tog min första pilla i dag. jag hade svår PMS, men åt B6 och mådde lite bättre, men bara lite! har haft ett hemskt humör under min PMS, vill inte att det ska bli likadant nu i klimakteriet. jag litar på min gynekolog, hon är en lyssnade läkare och har fått hela min sjukdomsbild.

• Anonym (aldrig)

Problemet med läkare är, enligt mig, att de håller sig till den medicinen de själva kan skriva ut - den med alla biverkningarna {#lang_emotions_frown} Men hoppas jag att det fungerar för dig! {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden klimakteriet