• Maggie08

Tips på goda fyllningar i tårta önskas :)

Vill ha massa tips :P

• Svar på tråden Tips på goda fyllningar i tårta önskas :)
  • April Mamma

chokladpudding är gott..........

• Svala82

Ett lager med grädde,riven mörk choklad och två droppar bittermandel olja,, blanda ihop de tre,, sen ett lager marsansås =)

• IsabelleSj

Ekströms hallonmousse ett lager och dumlefluff eller aftereightflutt andra lagret, oslagbart! :)

• camas

ett lager med mosade konserverade päron... sen ett lager med mousse med hallon i ....ekströms är det väl som har det...

gott gott :)

Filip 041227 och Tea 080401
  • virre85

Jag brukar hacka lite jordgubbar grovt och blanda med grädde, kanske inte så lyxigt men väldig gott på sommaren =)

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • cid

i lördags gjorde jag en supertårta! Dock väldigt söt...
    Första lagret med skumbanansfluff (smält ner skumbananer i grädde och vispa när det är kallt.)
    Andra lagret med chokladmousse med chokladbitar i.
    Dekorerade tårtan med grädde smaksatt med vaniljarom (finns flytande på påse) och sedan gjorde jag en schablon av hello kitty som jag pudrade med oboy. Och JA, tårtan var till barnkalas Man kan ju självklart dekorera med vad som helst... Supergod blev den!

• mooogn

Vill du sött, mega-sött, lagom sött, syrligt, mastigt/chokladigt, lakrits, polkagris, grädde, frostings, smörkräm, bär, curds/sylt, alkoholhaltigt som rom och whisky...?

Jag har ohyggligt massa smakkombinationer (och recept) jag skulle kunna ge dig, om du bara specificerar dig
  • Bara Pojkar
    mooogn skrev 2010-04-13 18:41:56 följande:
    Vill du sött, mega-sött, lagom sött, syrligt, mastigt/chokladigt, lakrits, polkagris, grädde, frostings, smörkräm, bär, curds/sylt, alkoholhaltigt som rom och whisky...? Jag har ohyggligt massa smakkombinationer (och recept) jag skulle kunna ge dig, om du bara specificerar dig
    Hur gör du din lakritsfyllning? Och vad har du som smakkombination till det?
  • denlillablå

En av mina favoriter är lemon curd i ett lager och hallonsylt i nästa. På med lite grädde och riven vit choklad ovanpå. Det är smarrigt värre

Var på barnkalas i lördags och fick då smaka en riktigt god tårta. Där hade dom haft i mosad banan och ananas. Riktigt gott!

• mooogn
    Bara Pojkar skrev 2010-04-14 08:25:24 följande:
    Hur gör du din lakritsfyllning? Och vad har du som smakkombination till det?
    Som med merparten av mina recept har jag inte provat än efs jag har så många och alla ändå bara beställer hallon och choklad... {#lang_emotions_frown} Lakrits passar ju utmärkt med citron, men även med choklad och hallon. Det kan räcka med att blanda ner hackad Turkisk Peppar i vispad grädde men här kommer två lätta recept.
    För det första finns ju en version på den s.k. fluffen:
    Smält 100 g Kick-kolor eller sega salta fiskar på svag värme med 3 dl vispgrädde. Låt svalna helt i kylen innan du vispar upp det.
    Sedan har jag ett recept på lakritsfrosting (klistrar in det så håll tummarna för att det ser vettigt ut i inlägget):

Saltlakritsfrosting:

60 g mjukt smör

100 g cream cheese

0,5 tsk lakritsessens

5 dl florsocker

Svart karamellfärg

Gör så här:

Rör smör, florsocker, lakritsessens och cream cheese krämigt. Färga svart

Svar på tråden Tips på goda fyllningar i tårta önskas :)