• Jenny G

1 veckas semester ifrån min 1 åring

1 veckas semester ifrån min 1 åring
    Hej.

Med stor tvekan har jag och fem andra väninnor beställt oss en tur till Spanien en vecka. Min son är 14 månader vid det tillfället och skall under den tiden vara hemma med sin far. Vad säger du om detta? Känner mig orolig för hur detta kan påverka honom och min relation till honom. Han är ett mycket glatt barn som går på dagis på dagarna där han trivs jättebra. Jag och min sambo (barnets far) ägnar i vanliga fall lika mycket tid med honom.

Vill gärna ha lite inspel

Tack tack

• Svar på tråden 1 veckas semester ifrån min 1 åring
  • carola1977

Han är ju med sin pappa så han kommer ha det bra och du med. Du kommer säkert sakna honom, men det är bara bra att sakna ibland tror jag .
    Trevlig resa!

• Javah

Jag lämnade min son och åkte på festival när han var i den åldern. de hade det skitmysigt utan mig och jag hade huuur kul som helst...förutom att jag höll på att längta ihjäl mig haha :)

Det har garanterat inte påverkat våran relation åt något håll alls.

• Aaliyah

Nej, det tycker jag inte. En ettåring kan inte förstå att den som försvinner kommer tillbaka igen. Det här argumentet att allt som är bra för mamman eller pappan är bra för barnet är lite förrädiskt.

• tamate

du gör som du själv vill, du kommer nog att märke någon förändring när du kommer hem, antingen har barnet blivit mer fäst vid pappan och blir mer pappig ett tag eller så kan barnet bli lite mer mammigt när du kommer hem. barnen och deras far åkte ner till skåne en v i dec och då var lillebror något över året och han var klängig på mig innan men blev istället väldigt pappig. det har släpt en del men han är det lite fortfarande, jag tycker det är lite skönt för nu klänger han ju int epå mig och som gravid med 3an så var det jobbigt när han var väldigt klängig i omgångar.

men barnet tar inte skada av att du är borta, det är ju inte som så att din son blir kriminell eller något sådant för en v skull, men instället kan du bli en ännu bättre mor för du får komma ifrån och sakna barn och familj ett tag samtidigt som du får vara fri och det kan göra att ditt tålamod och känsla för familjen blir ännu starkare och du orkar av vardagen ännu mer så jag tycker du ska åka =)
  • enny signatur

Nej jag hade inte alls trott det vore någon bra ide. Jag tror inte barnet mår bra av det helt enkelt.

• tamate
    enny signatur skrev 2010-04-15 15:54:15 följande:
    Nej jag hade inte alls trott det vore någon bra ide. Jag tror inte barnet mår bra av det helt enkelt.
    varför inte?
    du har ju många familjer där den ena jobbar hemifrån och ligger borta på jobb en vecka åt gången, dom barnen har ju lika bra kontakt med sina föräldrar ändå.
Svar på tråden 1 veckas semester ifrån min 1 åring