Varning! xbox live? då har alla tillgång till ditt konto!
Vår 15åriga son har xbox live, där vi betalar en summa varje månad via konto som är registrerat hos microsoft.
Vår 6årige son satt och spelade, och har laddat hem två spel a 349kr styck. Detta upptäckte jag då mitt konto var övertrasserat... Ringde microsoft, jo det är så att om man har kontot knutit till månadsbetalning så har alla som har tillgång till spelkonsolen tillgång till ditt konto och kan handla/ladda ner! Eftersom spelen är köpta finns inget återköp och vi får inga pengar tillbaka!
Ringde banken eftersom vi ej har kreditkort, och frågade hur detta var möjligt? Fick svaret att microsoft har ingen direktkontakt med banken, därför går köpen igenom fastän du inte har full teckning på kontot. Vi känner oss fruktansvärt lurade av microsoft, och detta är inte första gången heller. Vid ett annat tillfälle när vi tänkt köpa tre månaders medlemskap, gick köpet ej igenom, stod klart och tydligt! Då tog vi bara en månad, döm om min förvåning när dom 2veckor senare drar betalning för två månader. Besällningen hade legat kvar i deras data.... Det tragiska i det hela är att pengarna som gått till spel, skulle gå till mat etc. nu är det en vecka kvar till barnbidrag....
Hur gör man med ett sådant företag? Vem anmäler jag till?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 20:22
Visst jag ska skylla mig själv...men jag tycker det är konstigt att bara för att jag godkänt månadsabonnemang, trodde jag inte att det var tillåtet att köpa spel etc. Jag har ju godkänt för månadsdebitering av medlemskapet, inget annat!