• Äldre 13 Apr 20:48
    23702 visningar
    4 svar
    4
    23702

    Hur får jag loss fronten på badkaret??!

    Känns lite dumt att behöva lägga ut en tråd om det här men måste ju få rent här hemma!

    Både maken och jag har nu försökt oss på att lossa fronten på badkaret jag vådage dock inte ta i (är gravid i v 32) och maken tog i allt vad han vågade (han hade nog kunnat ta i mera men han var rädd att något skulle gå sönder).

    Så fronten sitter verkligen hårt åt eller så försöker vi få av den på fel sätt, det börjar dock bli lite små brått för det luktar lite illa i badrumet (silen tror jag) och sen ser silen verkligen smutsig ut! Men för att kunna städa ordentligt måste jag ju få bort fronte.

    Den verkar sitta fast på en kant eller likande men fungerar inte att lyfta lite o dra eller likande metoder.

    Så ALLA tips ni kloka har nu tack!!


    Lillan kom i maj då göken gol.......
  • Svar på tråden Hur får jag loss fronten på badkaret??!
  • Äldre 13 Apr 21:03
    #1

    är det ett äldre badkar? ett sånt där standardbadkar?

  • Äldre 13 Apr 21:05
    #2
    JAG är BÄST skrev 2010-04-13 21:03:57 följande:
    är det ett äldre badkar? ett sånt där standardbadkar?
    Määh vad hände?? hela inlägget kom inte med.

    Nåja isåfall så ska ska det lyftas "upp" och trycka in nederkanten.
    Så har det vart på alla badkar jag ägt.
  • Äldre 13 Apr 21:07
    #3

    På vårat ska man dra det mot kortsidan och sen tryckas in någon spärr högst in samtidigt som man trycker nederkanten innåt. Krävs lite våld så sambon får sköta den biten.

  • Äldre 13 Apr 21:17
    #4

    skulle tro det är ett äldre badkar då huset är bygt 70 tror jag det var (hyreshus så i värsta fall får värden komma....)

Svar på tråden Hur får jag loss fronten på badkaret??!