• Atamon

Sugarpaste +pulver/pastafärg i Stockholm?

Vet någon var man kan köpa sugarpaste i butik i Stockholm? de Pandurobutiker som finns där, har de grejerna hemma eller är det beställningsvaror även där (som här i Sundsvall) Örebro skulle kunna vara ett alternativ om det finns där?

• Svar på tråden Sugarpaste +pulver/pastafärg i Stockholm?
  • Queequeg

the english shop (södermalm) säjer sugarpaste ssamt wiltons pasta färger

Sedan finns dekorermamera som finns i spånga, men de har bara öppet vissa dagar så man måste kolla på hemsidan i förväg när de har öppet.

Sedan kakburken som egentligen är en webbutik, men det går jättebra att ringa dit och fråga oam man skulle kunna få komma dit och handla istället, brukar inte vara några problem.

Sedan finns cakedesign men de liggar i vallentuna

• Atamon

Tack så himla mycket! Hmm.. då ska vi se vilket och hur det blir och om jag kan få till det. Tårtan ska vara på lördag och planeringen sprack big time! men som tur är så är min sambo i Stockholm så han ska få uppdraget att handla.

Om man gör sin egen sugarpaste, kan man färga små dekorationsdelar då med karamellfärg, om man blandar i lite mer florsocker i just de delarna så att det inte blir för löst?

• Queequeg
    Atamon skrev 2010-04-13 23:12:48 följande:
    Tack så himla mycket! Hmm.. då ska vi se vilket och hur det blir och om jag kan få till det. Tårtan ska vara på lördag och planeringen sprack big time! men som tur är så är min sambo i Stockholm så han ska få uppdraget att handla. Om man gör sin egen sugarpaste, kan man färga små dekorationsdelar då med karamellfärg, om man blandar i lite mer florsocker i just de delarna så att det inte blir för löst?
    Det går jättebra att göra så
  • Queequeg

kan tillägaa att panduo inne i stan (kungsgatan) har SP i butiken och inte som beställningsvara.

• Atamon

Tack igen för tipset. Det blev Cake&Design, jag ringde, de var hjälpsamma och trevliga, plockade ihop min beställning och sambon behövde bara betala och hämta   

Svar på tråden Sugarpaste +pulver/pastafärg i Stockholm?