• Tant Hallon

Ont i armen med p-stav!?

Hejhej

Har haft min p-stav i snart 2 år. För någon månad sen har det börjat göra svinont i armen där den sitter, flera gånger om dagen. Nån mer som har haft det? Jag börjar tröttna på det...vill inte ha den kvar om den ska göra ont. Konstiga är att jag inte har haft ont innan!? Dessutom så de sista två månaderna har ja bara haft mens i 1-2 dagar, och jag brukar alltid ha det i 5-6 dagar ! SKUMT! WHY? :D

/ Tanten

• Svar på tråden Ont i armen med p-stav!?
  • Tant Hallon

hallllllllåååå? ingen?

• Vildblomman

Jag hade min i två år ungefär de sista månaderna gjorde det ont. Men istort från början har det varit en obehagliga känsla i armen. Det gjorde ont när man rörde eller tog i armen. Jag hade en väldigt sproadisk mens med staven..

• Ellatösen

Första 6 mån hade jag inga biverkningar å ingemens sen blödde jag 5-6 veckor uppehåll 1-2 dagar, ont i armen migrän (mamma bädda på toa åt mig) pga långdragna blödningar fick jag upprepade svampinfektioner och till slut funka inte receptfri behandling.

I väntan på tid hos gyn (ca 1 mån) Gick jag till bm 3 ggr veckan som pensla underlivet med kaliumperganat (kanske fel stavat) försvårar för svampen vill jag minnas.

Hade hemska självsprickor i underlivet, grät för allt och inget hemska humörsvängningar.

Tog ut staven hade migrän en gång direkt efter uttag mensen blev regelbunden direkt allt blev BRA!

• Echidna

P-stavar kan bli inkapslade och gör då ont då staven försöker röra på sig men sitter "fast".  Om det gör mkt ont kan du ringa det ställe som satte in den och be att de tar ut den.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Ellatösen

Min var inte inkapslad...

• Ruggugglan

Jag hade haft min i ungefär två år när det började ömma i armen där den satt. Jag tog ut den i samma veva men pga att vi ville bli gravida. Min var inte heller inkapslad.

Första 1,5 åren så var p-staven en bra kompis! Jag hade sällan blödningar, och när jag hade det så höll de bara i någon dag. Men sista tiden så hade jag blödningar jämt och ständigt.

Ska sätta in en ny stav idag och hoppas att den funkar bra denna gången!

Svar på tråden Ont i armen med p-stav!?