• Fomo

Omdömeslöst? Att göra barn? "Enligt både socialtjänst, läkare och barnmorskor är mamman direkt farlig för barnet och i februari i år flyttade pappan till ett familjehem med dottern." Påminner om fallet Bobby om du kommer ihåg? Ang UD: Att åka hem är e

Omdömeslöst?

Att göra barn?

"Enligt både socialtjänst, läkare och barnmorskor är mamman direkt farlig för barnet och i februari i år flyttade pappan till ett familjehem med dottern."

Påminner om fallet Bobby om du kommer ihåg?

Ang UD: Att åka hem är en sak, för oss att åka dit är en annan.

http://svt.se/2.22620/1.1962364/spadbarn_foraldralost_nar_pappan_utvisas?lid=puff_1962364&lpos=rubrik

• Svar på tråden Omdömeslöst? Att göra barn? "Enligt både socialtjänst, läkare och barnmorskor är mamman direkt farlig för barnet och i februari i år flyttade pappan till ett familjehem med dottern." Påminner om fallet Bobby om du kommer ihåg? Ang UD: Att åka hem är e
  • Vasen

Hur menar du? Visste paret om att mamman efter förlossningen skulle bli farlig för sitt spädbarn och vägra ta hand om det? Eller är det uppehållstillståndet? Vad har "fallet Bobby" med denna sorgliga historia att göra?

Förstår inget alls här.

• 071001

Mm, lite för rörigt för att jag ska koppla också...

• Zaria

Hänger inte med alls, och hur man kan koppla detta till fallet Bobby förstår jag inte heller...ser inga likheter alls.

• skorpionen80

Fast varför ska han lämna barnet här? Har barnet någon viktigare än pappan här?

Eller vill du diskutera om det var omdömeslöst av dem att göra barn? I så fall: visste mamman att hon itne skulle vilja ha barnet?

• Fomo

Var hon mentalt frisk innan och blev sjuk av barnet?

Bobbys pappa var en afrikan som gjorde barn med en mentalsjuk finska, efter PUT försvann han och övergav Bobby som mördades av det nya paret.

Ja varför kan han inte åka hem ensam med barnet?

• Faile

Jag förstår inte ts, men artikeln är ju klar som korvspad. Pappor har inte samma rätt som mammor tydligen.
    För jag kan aldrig tänka mig att man skulle ha utvisat en nybliven mamma och behållt barnet i sverige.

Skandalöst tycker jag.
    Visst regler är regler, frågan är dock vad som smäller högst. Imigrationsverkets byråkrati eller FN:s barnkonvention, för detta bryter helt klart mot den i mina ögon.

• lennartsdotter
    Fomo skrev 2010-04-14 15:27:03 följande:
    Var hon mentalt frisk innan och blev sjuk av barnet?Bobbys pappa var en afrikan som gjorde barn med en mentalsjuk finska, efter PUT försvann han och övergav Bobby som mördades av det nya paret.Ja varför kan han inte åka hem ensam med barnet?
    Han vill inte ta med barnet till Pakistan. Pga. oroligheterna där skulle jag tro.
  • Fomo

"det finns ingen anledning att mannen inte ska ta med sig barnet till Pakistan. Det är ett land där befolkningen ökar varje år, så nog överlever barn där."

• skorpionen80
    lennartsdotter skrev 2010-04-14 15:40:14 följande:
    Han vill inte ta med barnet till Pakistan. Pga. oroligheterna där skulle jag tro.
    Fast hur kan man lämna sitt barn? Vad gör folk som bor i pakistan? Sätter ungen på första flyget ut från landet och hoppas på det bästa?
  • Fomo
    Faile skrev 2010-04-14 15:38:55 följande:
    Jag förstår inte ts, men artikeln är ju klar som korvspad. Pappor har inte samma rätt som mammor tydligen. För jag kan aldrig tänka mig att man skulle ha utvisat en nybliven mamma och behållt barnet i sverige. Skandalöst tycker jag. Visst regler är regler, frågan är dock vad som smäller högst. Imigrationsverkets byråkrati eller FN:s barnkonvention, för detta bryter helt klart mot den i mina ögon.
    Mamman är väl svensk och han får ta med sig barnet om han vill. Migverket följer lagarna och Barnkonventionen ger inte alla rätt att bo här. När gäller denna vanliga svenska familjert som vill skiljas och flytta etc. emot barnets bästa?
Svar på tråden Omdömeslöst? Att göra barn? "Enligt både socialtjänst, läkare och barnmorskor är mamman direkt farlig för barnet och i februari i år flyttade pappan till ett familjehem med dottern." Påminner om fallet Bobby om du kommer ihåg? Ang UD: Att åka hem är e