• Zenndie

Min bebis rycker i kroppen, era med?

Min pojk har svårt att komma till ro, för det rycker i främst armarna, som en sån där docka med trådar:)

det är när han ska sova, mest på kväll/natt , men ibland även dagtid.

Det blir en natt med mkt uppvaknande, så upptäckte jag att han sover ca 4 tim i sträck om jag lindar honom i en icke så varm filt/täcke

Visst är det bättre om han kan vara utan lidning, så det inte blir en vana, men om man vet att det skiljer 4 tim åt ggr i sömn, så tar iaf jag det säkra valet.
    (mot att han vaknar o blir störd varje timme)

Ngn mer med detta "problem",? min son är 13 v

har nämnt för bvc som inte tycker lindning e så bra....

Mvh

• Svar på tråden Min bebis rycker i kroppen, era med?
  • monikmonik

vår pojk gjorde med så men vaknade inte av det.. det var typiskt för förtidigt födda sa dom då..

i magen så tar det ju stopp för armarna så det är nog ovant med så mycket frihet :)

det gick ialf över när han var 2-3 månader har jag för mig

• Örnie

Om lindning fungerar, så är det väl bra. Min dotter kunde inte somna om jag inte kramade henne, så hon inte kunde komma loss med armarna. Efter en kort stund slappnade hon av, suckade en gång och somnade. 

• maria 84

Min son är precis lika dan, han är snart 14 veckor o han rycker o flaxar med armarna när han ska sova. Antagligen är de fallreflexen som inte släppt än o små barn får ju ofta en känsla av att dom faller. 

Vi prövade också att linda honom men han tyckte inte alls om de så nu sover han på sidan och de går bra. Sen får han även sova i liggdelen till sin vagn, han känner sig antagligen trygg där i, de är ju lite trångt o ombonat så där sover han bättre. 
    Allra bäst sover han på mage men de vågar man ju inte riktigt...
  • Samsmamma

min son på 10 veckor lindas också in lite löst i en filt innan jag lägger ner honom i hans säng, mest för att han inte ska vakna av att hamna i den kallare sängen, men också för att det blir lite trängre - de gillar ju det!

skit i bvc, de vet inte alltid allt bäst.

• Pilu

Vår son var precis likadan när han var mindre så vi började linda in honom i en filt och han slappnade av och somnade direkt. Vi bäddade det också lite trängre i spjälsängen med en gosedjurskrokodil. Han har slutat rycka nu men han tycker fortfarande om att bli lindad ibland

♥ Välkommen Max ♥
  • Zenndie

hehe nej BVC  har sina handfasta åsikter:)

Jag ser armar som åker rätt upp, från min sida i sängen, han har tålamod, är tyst, men det ser rätt jobbigt ut att ha armar som far iväg när man håller på att somna

Ska nog testa liggdelen, lägga den i hans säng, för där trivs han stort

han trivs bäst på sidan, men är lite nojig att han ska vända ansiktet för mkt ner i kudden, han knör rejält, dvs bökar med huvudet, och vill gärna andas in i kudden, somnar fort så...men man vet ju att det kan vara farligt, så då är jag där o lägger huvudet mindre in i kudden...självklart stör det honom.....men är man mamma så är man ( svårt sluta kontrollera)

blir nog bättre när dom får sova på magen, tror dom flesta tycker om att sova så

Skönt höra fler bebisar som flaxar:)

• Samsmamma
    Zenndie skrev 2010-04-14 08:53:10 följande:
    hehe nej BVC  har sina handfasta åsikter:)Jag ser armar som åker rätt upp, från min sida i sängen, han har tålamod, är tyst, men det ser rätt jobbigt ut att ha armar som far iväg när man håller på att somnaSka nog testa liggdelen, lägga den i hans säng, för där trivs han storthan trivs bäst på sidan, men är lite nojig att han ska vända ansiktet för mkt ner i kudden, han knör rejält, dvs bökar med huvudet, och vill gärna andas in i kudden, somnar fort så...men man vet ju att det kan vara farligt, så då är jag där o lägger huvudet mindre in i kudden...självklart stör det honom.....men är man mamma så är man ( svårt sluta kontrollera)blir nog bättre när dom får sova på magen, tror dom flesta tycker om att sova såSkönt höra fler bebisar som flaxar:)
    om du blir nervös för att han ska andas in i kudden så ta bort den helt! Då slipper du oroa dig, och de behöver egentligen ingen kudde. Min son har precis fått kudde nu men han sover inte bättre eller längre för det.
  • MammaMila

Min son är nu 6 mån och rycker fortfarande till någon gång då och då när han ska sova eller bli störd i sömnen. Vi har haft honom i ett Babynest som gör att det blir mer ombonat och armarna kommer inte lika långt. Det har fungerat bra

Jag rekommenderar verkligen ett sånt för det kan man ta med på resor också... då har han alltid sin säng med sig  
  • maria 84
    MammaMila skrev 2010-04-14 19:21:19 följande:
    Min son är nu 6 mån och rycker fortfarande till någon gång då och då när han ska sova eller bli störd i sömnen. Vi har haft honom i ett Babynest som gör att det blir mer ombonat och armarna kommer inte lika långt. Det har fungerat bra Jag rekommenderar verkligen ett sånt för det kan man ta med på resor också... då har han alltid sin säng med sig  
    Vad är ett babynest o vart köper man de? Låter som nåt som skulle passa våran lilla kille
  • Zenndie

kudde vill jag ha för att undvika plattskalle...men har en lite mindre fluffig som jag ska ta istället, undrar oxå vad babynest är och inköpsställe:)

• MammaMila

Jag har Babynestet och har lagt i en vagnkudde och sedan dragit över ett avlångt örngott över allt. Det är toppen... jag rullar bara ihop allt och stoppar i en påse när vi åker till hans farmor och farfar eller liknande

Här kan man köpa dem... man kan också googla och se hur man gör en själv om man vill. Eller bara rulla ihop filtar och lägga ett lakan över allt (så gjorde vi innan vi hade babynestet )
    Det finns andra modeller som ser liknande ut med de kostar mer (vissa 1500) den här kostar ca.700... för oss har det varit värt varje krona då han haft den i soffan på dagarna och i vår säng på nätterna m.m...
Svar på tråden Min bebis rycker i kroppen, era med?