• MaryD

Letar stor, rund bricka.

Jag letar efter en stor, rund bricka att ha till ett brickbord. Ungefär en sådan här:

Fast jag tycker att den är väldigt dyr. Jag har sett att Ikea har en som är betydligt billigare, men den är också lite mindre. Jag vill helst ha en som är ca 65 cm.
    Vet någon var det finns?
  • Svar på tråden Letar stor, rund bricka.
  • M Y L F

Oj vad svårt jag hade att hitta ett brickbord när jag letade. Alla var ju så otroligt dyra Jag hitta till slut ett jättefint på då tidens Duka från Sagaform. Men det var 08 så det finns ju naturligvis inte kvar.

Sedan hade Ikea ett som nu också verkar vara borta. Så jag känner mig inte till någon vidare sorts hjälp. 
    Det är svårt att få tag i stora brickor till rimligt pris verkar det som. Alla mina brickval som jag hittade när jag letade verkar inte finnas. Måste vara pga av det kanske inte är stor efterfrågan längre?
    Kolla under Houseofhedda.se
    Eller Svart bricka kanske? 
  • MaryD

Tack för sitt försök iaf  

Jag letar endast efter själv brickan, bordet/stativet bygger min sambo.
    På House of Hedda har jag tittat, de har ju sååå många fina brickor, men dock inte i någon passande prisklass (av de jag hunnit se).
  • M Y L F
    MaryD skrev 2010-04-14 12:13:49 följande:
    Tack för sitt försök iaf   Jag letar endast efter själv brickan, bordet/stativet bygger min sambo. På House of Hedda har jag tittat, de har ju sååå många fina brickor, men dock inte i någon passande prisklass (av de jag hunnit se).
    Vi hade också tänkt bara bricka, men det visade sig ju vara nästan lika dyrt som att köpa bricka och ben och så hittade jag ett jättefint för inte ens 500 kr och då var det ju lika bra att köpa hela kitet. Så slapp jag tillverka ben själv. 
    Kolla även på tex Ica maxi och sådana ställen som normalt inte skulle leta på.
    Lycka till.
  • LPW

Har du tittat på Svenskt Tenn? 

• MaryD
    LPW skrev 2010-04-17 09:03:28 följande:
    Har du tittat på Svenskt Tenn? 
     Ja, Svenskt Tenn har ju många fina, jag gillar Josef Frank. Dessvärre är de väldigt dyra.
Svar på tråden Letar stor, rund bricka.