• Anonym (Mamma)

Köpa kondomer till blivande 15-åring?

Har en son som fyller 15 i år och blir då "byxmyndig". Har funderat på att köpa en väldans massa kondomer i olika varianter åt honom både för skojs skull och på lite allvar.
    Lite på skoj för han blir byxmyndig samtidigt som jag gärna ser att han vet hur en ska användas när den tiden kommer....så gärna många så han kan "slösa, blåsa upp, prova" hur han vill.

Någon som gjort så och vad har ni fått för reaktion?
    Vill ju inte "göra fel"

Vad tror ni och var får man tag i massa roliga+vanliga billigthetskondomer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 22:06
    Jag vill verkligen inte "driva" med honom som det känns som många tror Jag är inte ute efter att göra honom generad eller få folk att skratta åt honom.

Han sa för nåt år sedan när vi pratade om olika åldrar att se fram emot, att 15 såg han fram emot för då fick han ha sex, så då tyckte jag att det var lägligt.

Trodde att det var många 15-åringar som fick kådisar i födelsedagspresent, men det kanske bara var när jag var ung för då fick de flesta jag kände...(20 år sedan dock )

Nej, ve och fasa om han skulle bli generad och upprörd som ni spår att han kan bli. Då låter jag det hela vara och nöjer mig med badrumsskålen.

• Svar på tråden Köpa kondomer till blivande 15-åring?
  • Anonym (Du)

Du tror inte han tar illa upp då? Han kanske inte tänker i de banor du tänker?

• Anonym

Hahahaha, så gjorde jag oxå, min son blev först generad, men har sedan haft "kul" med dom....

• Anonym (Du)

Det kanske bara är du som får roligt åt att han blir generad ist.Skulle du gjort lika åt en dotter?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Du) skrev 2010-04-14 09:04:42 följande:
    Du tror inte han tar illa upp då? Han kanske inte tänker i de banor du tänker?
    Nej, jag tror inte han blir det...han har kommit hem och visat de kondomer de fått i skolan och berättat att de andra "lekt" med dem, själv sparade han sina.
    Vi pratar väldigt öppet om sex här hemma och jag har tidigt sagt att det kommer att finnas en skål kondomer i badrumsskåpet som han får plocka hur mycket han vill ifrån.
    När jag sa det första gången var han 13 och jag sa då att jag säger det redan nu för du kanske blir för generad vid 15 men än så länge blir han inte generad när man pratar om skydd och sånt. (konsekvenser, könssjukdommar osv) Då är han med i diskussionerna.
  • Lillsnufflan

Jag fick ett ton kondomer av mina vänner när jag fyllde femton, fast de kom inte direkt till användning förutom att jag och några vänninor lekte med dem (typ blåste upp dem som ballonger och så), vilket i och för sig säkert var nyttigt. Jag tyckte i alla fall det var kul, men jag hade nog tyckt det var fantastiskt pinsamt om mina föräldrar hade köpt dem... Men det beror kanske på vilken relation man har och hur man är som person. Kondomer finns ju över allt. Apoteket, matvarubutiker etc. Men billigast är kanske nätet, fast jag har ingen bra sida att tipsa om tyvärr.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Du) skrev 2010-04-14 09:06:34 följande:
    Det kanske bara är du som får roligt åt att han blir generad ist.Skulle du gjort lika åt en dotter?
    Naturligtvis skulle jag bunkra kondomer åt henne också. Lika viktigt att hon har men än så länge är hon liten

Jag skulle inte tycka det var roligt om ha blir generad, det är liksom inte tanken med det hela!
  • Anonym (Du)
    Anonym (Mamma) skrev 2010-04-14 09:11:40 följande:
    Naturligtvis skulle jag bunkra kondomer åt henne också. Lika viktigt att hon har men än så länge är hon liten Jag skulle inte tycka det var roligt om ha blir generad, det är liksom inte tanken med det hela!
    Inte alltid det blir som du tänkt dig el hur?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Du) skrev 2010-04-14 09:13:34 följande:
    Inte alltid det blir som du tänkt dig el hur?
    ??? Nu är jag inte riktigt med vad du menar.
  • Anonym (Mamma)

Jag är inte ute efter att genera honom alltså.

• vernia

När jag var 14 och min pojkvän fyllde 15 gav min mamma och pappa honom ett paket kondomer när han fyllde år. Då blev han nog lite generad eftersom att det var från mina föräldrar. Men de kom till användning! Så varför inte?! Jag tyckte att det var lite kul, och det var många kompisar som blev lite "imponerade".

Kolla på kondomeriet.se {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Köpa kondomer till blivande 15-åring?