hur räkna ut bf?
hej
jag blir lite förvirrad... om jag skulle bli gravid idag hur räknar jag ut när bf skulle ske då?? borde det inte bli mitten på januari då?? elelr hur tusan räknar man? det kan väl inte bli i december?
hej
jag blir lite förvirrad... om jag skulle bli gravid idag hur räknar jag ut när bf skulle ske då?? borde det inte bli mitten på januari då?? elelr hur tusan räknar man? det kan väl inte bli i december?
Använd grav.uträknaren här på FL (raden med symboler högst upp under "graviditet"). Där kan du skriva in senatse mens / ägglossning och räkna ut när BF skulle bli.
Här på ditt konto på familjeliv har du ju en funktion där du kan räkna ut BF. Klicka på ikonen med det rosa kvinnotecknet på. Skriv in datum för sista mens och hur många dagar du har i din menscykel och så spottas BF fram.
jo jag vet men jag har nyss slutat med mina p-piller så jga har inte riktigt koll på när äl sker ännu... vill inte gärna på ett sent barn så därför undrar jag om det borde bli i deember isåfall...
Om man blir gravid nu så blir det januari, det var från och med 8 april (tror jag det var) som BF blir i januari.
Du kanske inte blir gravid direkt heller utan tar en stund så det ändå blir i november, december.
Ett sent barn är bättre än inget barn.
jag är väl införstodd i det har ett barn innan som blev till väldigt lätt och född sent på året! därför vill jag inte "riskera" ett sent barn till....