• Sarlas

Tvätta barnvagns klädsel?

Nyligen köpt en begagnad Emmaljunga barnvagn. Nu till tvättrådet, handtvätt!
    Har ni skrubbat för hand eller vågat köra klädseln i tvättmaskin på något skonsamt prgram?
    Tips, råd? Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Tvätta barnvagns klädsel?
  • Tallkotten

köpte en begagnad teutonia, jag tvättade klädseln och åkpåsen i 30 grader blev bra. Det stod tvättråd i klädsel och åkpåse, kolla efter. Har ingen koll på emmaljungas vagnar, men det går säkert bra.

• Tindy

Jag har en emmaljunga vars klädsel jag nyligen tvättade i maskin. 30 grader och utan centrifugering. Blev jätte bra.

• Laplandia

Jag tvättade alla lösa tygdelar i tvättmaskin på 40 grader skontvätt med colortvättmedel. Det gick alldeles utmärkt, men centrifugera inte för hårt om det är reflexdetaljer på tyget! Suffletten bökade jag ner i en badbalja och "nöp" den, inte gnuggade, tillsammans med colortvättmedel. Dropptorka! Sen såg all klädsel som ny ut :) Detta har jag gjort med en Emmaljunga från -06 och en Teutonia från -02.

• Tindy

Tror inte jag använde sköljmedel heller, utan bara tvättmedel.

• 071001

Vår Bugga Cam körde maken med högtryckstvätten, gick utmärkt.

• uppdragmamma

Våran emmaljunga -08 gick att tvätta i maskin 30 grader.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Jelina068

Använd inte sköljmedel så det där ytskiktet mot väta försvinner, är som med ytterkläder.

• FruSen
    Sarlas skrev 2010-04-14 09:29:08 följande:
    Nyligen köpt en begagnad Emmaljunga barnvagn. Nu till tvättrådet, handtvätt! Har ni skrubbat för hand eller vågat köra klädseln i tvättmaskin på något skonsamt prgram? Tips, råd? Tacksam för hjälp!
    Jag köpte en begagnad emmaljunga (duo edge) och körde all klädsel i tvättmaskinen på handtvättprogrammet eller skonsamt nånting. Även madrassen till liggdelen.
    Det enda jag inte tvättade var det som inte gick att ta av samt sufletten.
    Vagnen blev som ny!
Svar på tråden Tvätta barnvagns klädsel?