• Ida1990

Nån mer som äter 500kcal om dagen?

Jag har nu  ätit bara 500kcal om dagen ett tag för att bli av med några extra babykilon från graviditeten. Min kropp är sedan innan van vid strikta dieter så för mej är detta inget problem!
    Jag går också en poverwalk flera gånger i veckan.
    Är det nån mer som räknar kalorier?
    Hur mycket vill/har ni gått ner?
    Hur lång tid tog det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 16:02
    Tillägger här då att jag kör med en Nutrillet kur!

• Svar på tråden Nån mer som äter 500kcal om dagen?
  • Anova

Varför svälter du dig så pass mycket?

Jag räknar kcal.. Mitt kaloriehov ligger någonstans 2900 kcal /dag. Äter ca 2200.
    Har gått ner 5 kg, under de sensaste 3 veckorna.

• Ida1990
    Anova skrev 2010-04-14 10:52:24 följande:
    Varför svälter du dig så pass mycket? Jag räknar kcal.. Mitt kaloriehov ligger någonstans 2900 kcal /dag. Äter ca 2200. Har gått ner 5 kg, under de sensaste 3 veckorna.
    Ser inte det som svält eftersom jag inte är hungrig. Jag äter normalt ca 1500kcal per dag dock inte när jag var gravid.
  • systertillknorr

Det är under svältgränsen, kroppen går på sparlåga med så få kcal. Det är inte rätt om du vill gå ner hälsosamt och effektivt.

• M Y L F

Oj det är ju pro-ana varning på 500kcal om dagen.

Det är ju max 5 frukter. Jag undrar helt ärligt vad du äter?
    Jag räknar aldrig kcal, men jag skulle kunna tänka mig att när jag drar in på viss typ av mat så ligger jag kanske på runt 1500 kcal per dag.
  • Mynta

Jag är också nyfiken på mer exakt VAD du äter? Äter man för få kcal så lägger kroppen av, går på sparlåga som någon skrev, och då fungerar inte förbränningen iallafall.

• Ida1990
    Mynta skrev 2010-04-14 12:57:37 följande:
    Jag är också nyfiken på mer exakt VAD du äter? Äter man för få kcal så lägger kroppen av, går på sparlåga som någon skrev, och då fungerar inte förbränningen iallafall.
    M Y L F skrev 2010-04-14 11:48:41 följande:
    Oj det är ju pro-ana varning på 500kcal om dagen. Det är ju max 5 frukter. Jag undrar helt ärligt vad du äter? Jag räknar aldrig kcal, men jag skulle kunna tänka mig att när jag drar in på viss typ av mat så ligger jag kanske på runt 1500 kcal per dag.
    Jag äter 5 nutrillet om dagen vilket är vad man ska äta om man vill gå ner fort. varje nutrillet inehåller 100 Kacal. Har redan gått ner 5 kilo på en vecka så förbränner gör det.
  • About golden years

Strika dieter? Du menar SVÄLT.

• allakantralla

Det är absolut inte bra att gå ner så mycket så snabbt. Jag hoppas att du är medveten om riskerna.

Du har ett litet barn också. Att gå ner så mycket i vikt så snabbt kan göra att man blir lättretlig, får sömnproblem och humörsvängningar. Det är INTE en bra kombination med att vara ensam med ett litet barn.
    Satsa på en diet som du går ner 1,5 kilo i veckan istället.
  • Annaluskan

Aja! Sluta gorma folk! Hon äter en kur damnit. Ingen längre diet heller. Nutrilett och liknande är fullt acceptabla under en kortare period, liksom ren fasta om man nu vill komma igång. Moraltanter!

• puss

vad är poängen med att tönta på det viset? stöttar du det sjuka svältidealet?

det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Nån mer som äter 500kcal om dagen?