• Lady Dahmer

All kärlek är fin så länge båda är med på det!

Jag har suttit i en del diskussioner som handlar om sex mellan vuxna och tonåringar och hetsat upp mig över alla stolpskott som verkar tycka att det är helt i sin ordning för vuxna karlar (och fruntimmer) att sätta på fjortonåringar.

En efter en berättar, helt utan insikt, om sina egna erfarenheter som unga tjejer och jag bara känner att det är helt förjävligt. Men mest förjävligt är att det är socialt accepterat av omgivningen. "Åldern är bara en siffra!" - "Jag VILLE ha sex, att jag var tretton eller femton spelade ingen roll".

Osv.

Jag kommer från Hälsingland
    . Där var det liksom helt sanktionerat av alla att vuxna pervon karlar raggade på mig när jag var tolv, tretton, fjorton, femton osv.  Det var inte bara normalt utan nåt man ska räkna med. Inte en käft verkar höja på ögonbrynen åt att Åke trettiofem bast och Kerstin femton vårar har knullat sen årsskiftet. 

Och skaffar de bara barn och blir sambos, ja DÅ var det ju på riktigt. Grattis Ove!

Jag minns ju själv min egen tonårstid. Fan jag var ju en sån där MOGEN fjortonåring, och äldre såg jag ju ut att vara (vilket är lite märkligt med tanke på att folk trodde jag var tretton när jag var tjugofem) och jag VILLE ju. Jag var ju med på noterna, nej fan... jag var ju t.o.m drivande för det mesta. Men mest av allt mogen.

Hade någon sagt åt mig att jag bara var en snorvalp som inte kunde ta vuxna beslut så hade jag blivit flyförbannad
    .

Idag så undrar jag vart fan alla vuxna var. Varför reagerade ingen? Varför var det ingen som tyckte det var fel när Pelle 27 sprang efter Natta sexton bast? Varför var det ingen som tyckte det var fel när Lars och Berra, vuxna karlarna hävdade att jag som tolvåring hade "en kropp som en sextonåring" och gjorde sitt för att få sig ett ligg?

Jag tror ärligt talat det måste fattas nåt i huvudet på en vuxna karlar som känner nån slags gemenskap med småtjejer. Jag tror absolut det måste vara nåt fel i huvudet vuxna karlar som tänder på och inleder förhållanden med småtjejer.

Och jag undrar hur mycket man själv utvecklats genom åren när man som vuxen hävdar att fjorton, femtonåringar visst kan ta ansvar för sin egen sexualitet och göra genomtänkta val.*

Med tanke på att det är stor skillnad, neurobiologiskt, mellan tonåringar och vuxna. En enorm skillnad. Själv mognade jag enormt bara mellan femton och tjugo, men jag antar att det finns de som stannar kvar på tonårsnivå även när de blivit vuxna.

Sex ska vara på lika villkor. Det är det inte då den ena är vuxen och den andra inte.

Fy fan.

*disclaimer
    : givetvis så är jag medveten om att unga ÄR sexuella och att de experimenterar och att de har sex och det tycker jag är helt ok. Med partners i samma åldersgrupp. Jag kommer aldrig tycka det är ok för vuxna att inleda sexuella relationer med mindreåriga.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Svar på tråden All kärlek är fin så länge båda är med på det!
  • Reglementet

Dåligt självförtroende kanske, från de äldres sida. Tror inte de kan få något annat. Och har de väl slagit in på den banan, kan de inte det heller.

• bridezilla

Vet du TS, jag håller faktiskt helt med dig! Var själv en sån tjej som tonåring som ville ha äldre killar och jag kan bara instämma, det måste vara något fel på vuxna män som håller på med tonårstjejer. Jag tyckte jag var såååå mogen men det fattar man ju nu hur omogen man var... och när jag ser bilder på mig själv från den tiden så blir jag direkt äcklad, jag såg inte ut att vara äldre än jag var. Jag hoppas att om jag får döttrar att jag lyckas ingjuta lite mer förnuft och självrespekt i dem.

• amasonas

En teori är att männen ständigt försöker hitta den där första kärleken de hade när de var runt 15-16, alltså tonåringar själva!

Medans tjejer som vuxit upp och blivit kvinnor hellre vill ha en jämlik partner med mer mognad.

Männen kanske behåller sin drömkvinna i huvudet en lång tid och då måste de leta efter sin "kvinna" bland tonåringarna.Sen att de inte verkar begripa att de själva åldrats är ju en annan fråga.

Eller att de kanske känner sig yngre med en ung tjej brevid dom, själv skulle jag bara känna mig gammal om jag hade en 20 åring pojkvän tror jag.

Personligen tycker jag det är lite sjukt att vuxna karlar ligger med unga tjejer, tjejernas beteende kan ju till viss del förklaras bort med att de är unga och att de inte fattar bättre men männen!? Man tycker att de borde fatta lite mera.....vad fasen får de ut av det förutom sex liksom? Är det så att de är så enkelt uppbyggda individer att de nöjer sig med det (sorglig tanke)

Tur att inte alla män är drabbade av liten hjärna. De flesta män vill ha en vuxen kvinna.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • enny signatur

Men vad är minderårig? Enligt lagen 15. Jag ser inte problemet med en 22 åring och en 17åring. Jag ser inte problemet med en 18åring och en 35 åring. Jag ser problemet med folk som är >15 och de som är äldre (över 15 el. 18). Det jag ser är srisken för att utnyttjas. Men när menar du att gränserna är? Är de flytande?

Var det bra att jag som 14åring hade en 25 årig pojkvän? Nja, men en 15åring fårn min stad hade knappast varit bättre.
    Jag är också från hälsingland och vist var det sanktionerat av de vuxna. Men jag minns fortfarande när min mammas väns man skulle sova hos oss och gjorde en invite mot mig (typ 12-14 år då) och min pappa dissade honom hårt åt mig. Jag vart faktiskt väldigt nöjd :)
    Men problemet var snarare suxualiseringen som sådan, inte åldern. Jag tycker det var klart mer problematiskt att folk tafsade (och det började ju redan i skolan) och att det  bara accepterades. Men visst, när jag började protestera (slå!) så accepterades det och de fick skylla sig själva hette det.
  • Päron1986

Känner igen mig så väl i det du skriver!

Det var helt ok att Nisse 34 år satt och knäppte upp mina byxor när jag var 16 år, för vadå då? De tär väl så de gör? Fulla karlar kan väl inte motstå en snygg 16åring, jag fick väl passa mig själv?

Gah! Jo, i det här fallet ville jag inte. slet bort hans hand. sa NEJ, han fortsatte. Jag gick därifrån och han var för full för att leta reda på mig igen.

Men i andra fall, med jämnåriga eller3-4år äldre killar, då ville jag minsann och trodde att jag visste vad jag gick med på. Idag kan jag faktiskt stå för det jag gjorde då, som tur är. Vem om jag varit lite, lite mer påverkad med denna nisse - det hade inte vart så roligt känne rjag!

Och mitt X hade bestämt "sexträff" med en 14åring, när han var 22. Jag skällde ut honom efter NOTER. Ett år senare fattade han vad jag menade och tackade mig för att jag "hindrat" honom. (Ok - tjejen var urläcker och såg ut som 20, men emotionellt kan hon omöjligt ha varit 20, som i sig inte heller är någon särskild ålder att mogna på).

Personligen tycker jag att när man fyllt 25 och uppåt, så är det mer på lika villkor även om det är en 25åringo ch en 35åring. Men 15-25 årsåldern händer så mycket.

• Fuskmamma

Att en yngre tjej tänder på äldre män och tärtom behöver inte tyda på dåligt självförtroende utan det är en sexuellläggning som kallas "Ageplay".
    Det är för jävligt rent ut sagt att du ens har mage att tala om hur "Unga flickor" mår. Är du psykolog eller?
    Jag vet många när jag var yngre som hade äldre killar (Jag själv hade en) och både mina vänner och jag höll i hop i år med dom här männen. Jag har dock ALDRIG haft dåligt självförtroende eller något sådant ni skriver om.
    Åldern är bara en siffra på ett papper och det är jävla moral kärringar som sitter och gnäller om sånt här ! Det kommer finnas i alla tider så hesta upp dig bäst du vill.

• Isanje

Är det samma sak om en 18 åring är med en 14 åring?

Finns en tråd om detta,och de sa då att han var pedofil,är det va ni tycker också.

Eller är det 'bara' om killen är 25+ och springer efter <15 åringar?

• Lady Dahmer
    Isanje skrev 2010-04-29 07:46:55 följande:
    Är det samma sak om en 18 åring är med en 14 åring? Finns en tråd om detta,och de sa då att han var pedofil,är det va ni tycker också.Eller är det 'bara' om killen är 25+ och springer efter <15 åringar?
    pedofil är man inte då, men det är helt klart olämpligt och vidrigt. En man som tänder på en 14åring har nåt fel i huvudet. Och om man nu mot all förmodan ändå gör det så har man ett vuxenansvar. Man har inte sex med människor som inte är vuxna själv.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Sofiero
    Fuskmamma skrev 2010-04-29 07:46:08 följande:
    Att en yngre tjej tänder på äldre män och tärtom behöver inte tyda på dåligt självförtroende utan det är en sexuellläggning som kallas "Ageplay". Det är för jävligt rent ut sagt att du ens har mage att tala om hur "Unga flickor" mår. Är du psykolog eller? Jag vet många när jag var yngre som hade äldre killar (Jag själv hade en) och både mina vänner och jag höll i hop i år med dom här männen. Jag har dock ALDRIG haft dåligt självförtroende eller något sådant ni skriver om. Åldern är bara en siffra på ett papper och det är jävla moral kärringar som sitter och gnäller om sånt här ! Det kommer finnas i alla tider så hesta upp dig bäst du vill.
    Jag håller faktiskt med dej till stor del.
    När jag var ung (dock lovlig) så älskade jag sex, var nyfiken, ville testa mycket osv, och ganska snabbt fastnade jag för äldre älskare. De gav jisses så mycket mer än jämnåriga +/- ett par år. Betydligt bättre sex, lugnare och tryggare som personer, det snackades inte om i skolan dagen efter hur stora bröst man hade, hur våt man varit osv.
    Jag tog ofta initiativ, fick ibland nästan "tjata" när killarna försökte leka pryda Jag var liten och späd men vild som ett djur och jag trivdes bra med det! Hade någon vuxen kommit och typ dragit en gräns vid 18- eller kanske 20-åriga killar, jag hade gått bärsärkagång utan dess like!

Sen om det är som TS säger, att vuxna män vet att det är en 13-14-15-åring de har framför sej, och dessutom försöker tafsa på henne, vilket ALDRIG är okej på någon, då är det ju något som är fel! Nu är jag som sagt lovlig så det är ju inte alls samma sak, men det är ju väldigt individuellt också. En del 45-åringar får det verkligen till att rinna till i trasorna, andra är enbart äckliga.

På senare tid har jag dock bara träffat jämngamla killar, de har kommit i fatt lite (jag är 26). Sen har jag gått upp i vikt en del och så, så sex är inte alls lika kul längre, det hänger och slänger typ överallt, jag har fått RA så det gör ont ständigt, jag får lätt kramp, flåsar som en flodhäst osv. Jag är sambo sen 2 år tillbaka med en lika gammal kille. Men visst, jag har en vän som är 43, skulle vi köra med frikort och sånt så skulle han vara kanditaten högst upp på listan... :)
Svar på tråden All kärlek är fin så länge båda är med på det!