• Fru B

anklagad

Hur ska jag göra - jag körde hemifrån för att hjälpa min son som är 23 år att måla - då ringer min man sedan snart 6 år, min mobil meddelar att det går inte att nå den du söker - vad fick jag sen höra - Jo att jag varit o knullat med min son att jag är en hora o gris - hur jag än försöker så har han den tanken om mig - o det e inte alls trevligt. Min far våldförde sig på min äldre syster men jag skulle inte kunna tänka tanken på att göra något sånt med mina barn eller vara otrogen som han också sa att jag varit - jag svarade att jag kan svära på biblen o till alla olika gudar som finns inom de olika religionerna ,men då svarade han att jag inte var religiös, så då kunde jag luras hur mycket som helst...... nu sitter jag här o e helt nollställd o vet varken ut eller in. Hur ska man gå vidare - trots allt så älskar jag honom men detta satte ett djups sår i mitt hjärta.
    MVH Fru B

• Svar på tråden anklagad
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tycker att din man har överträtt alla rimliga gränser med sitt sätt att tilltala dig och sina anklagelser mot dig. Han borde be dig om ursäkt. Det verkar som att han har problem med tillit och att det är någonting som han själv behöver ta itu med. Om din man tänker så negativa tankar om dig som du beskriver så behöver han fundera över hur det kommer sig. Det blir aldrig bra för er relation.
    Om det skulle vara så att din man hade belägg för eller allvarligt grundade misstankar om att du hade sex med din son så skulle situationen vara mycket allvarlig. Incest är enligt lag förbjudet.
    Utifrån det du beskriver så har din man kränkt dig på värsta sätt och huruvida det går att fortsätta er relation efter detta verkar tveksamt.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden anklagad