• GrönaDruvan

Kort stubin och irriterad på allt!!!

Jag orkar inte vara sådan här mer..

Vissa dagar är jag go o glad hela tiden, men vissa dagar stör jag mig på allt.
    Oftast går det upp o ner under dagen.

Jag kan vara glad ena sekunden, för att i nästa bli skitarg eller irriterad.
    Oftast är det av samma anledningar.

Jag blir irriterad på hur det ser ut hemma, att det är dammigt, jag ser massa katthår, det står disk på diskbänken, renoveringen av huset går för långsamt..
    Jag är skitarg!!

Nej, vi har det inte stökigt hemma. Visst, har man en 1 åring så är det svårt att ha det kliniskt rent, men vi dammsuger varje dag och plockar undan grejer hela tiden.
    Jag blir bara tokig på när det inte är perfekt!!

Jag hittar nya saker att störa mig på hela tiden.

Är det någon mer som är såhär jäkla arg o irriterad?
    Jag längtar tills denna graviditet är över och man kan "rensa ut" alla hormoner och skit ur kroppen.
    Känns som jag inte varit mig själv sen jag blev gravid med sonen i juni 08!! Täta graviditeter och amning mellan det...

• Svar på tråden Kort stubin och irriterad på allt!!!
  • För blinda själar är alla katter

Oj , det låter som om jag skrivit inlägget själv så när som på att vi INTE dammsuger och plockar varje dag och vi HAR det verkligen rörigt hemma just nu.

Renoveringen av badrummet (som skulle vara klart för 3 veckor sedan) är inte klar så vi har ingen toa på ngt av våra 2 boendeplan utan får springa ner i en sunkig källare varje gång....det blir inte roligt med en bebis varje natt.... IRRITERANDE!

Jag är mer irriterad på att sambon inte SER skiten och inte tycker att det gör ngt att det ligger katthår överallt eller att saker och ting ligger utspridda lite här och var där de inte hör hemma.... jag är för stor och tung för att orka allt jag ser att jag borde göra som att städa, plocka, rensa, osv

Önskar att sambon kunde ta över magen och krämpor nu de sista 25 dagarna till BF så jag kunde röja upp här hemma och orka fixa allt jag vill ha klart tills bebisen kommer.

• Snubbelfot

Kan bara hålla med er båda... jag är arg som ett bi mest hela tiden. 28 dagar kvar till bf idag.

• GrönaDruvan

Skönt att höra att det finns fler! Känns som ingen annan har det så stökigt, äckligt o dammigt hemma som vi... ändå vet jag innerst inne att vi har det nog renare än många andra..
    Förstår inte hur man kan bli så arg på allt...

• livet leker

Jag känner igen mig i allt du skriver.. fast jag inte är gravid.. mina barn är 3 och 5 och bråkar o tjavsar jämt, jag är konstant arg och vill bara försvinna ibland

• Miamaria77

jag är mest arg över att det är för mkt på jobbet oich att jag är förkyld och trött

• Mamma till Philip Nova Elliot
    Så har jag varit hela denna graviditeten tyvärr. Inte alls så de andra gångerna. Jag har mer ont denna gången, en super trotsig 2½ åring, går hemma och sköter hemmet själv förutom tvätten delvis så klart man stör sig som faaaan när nån går in med skor t ex eller inte plockar undan disk mm efter sig. Hur j-a svårt är det liksom?!?!?! Jag måste ha rent o snyggt runt mig annars blir jag knäpp(are)

Jaja, jag hoppas det går över....
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & lillebror som kommer med planerat snitt 26/4-10 ★*☆
  • ELMK

oj vad jag känner igen mig i det du skriver =O skönt att veta att man inte är ensam

Elias 090109, BF 100525
  • Mor85

Känner verkligen igen mig...Har knappt tålamod till dottern O då
    känner man sig verkligen som en dålig mamma...

• Poojess

Jag håller med..känner igen mig i allt..och stackars mannen..det är han som får stå ut med det mesta av mina 'irritationer'...

• ALO

Känner igen mig jag med! Har en dotter so blir 1 å nästa vecka, sen är jag gravid i vecka 30 Är nog arg 90% av min vakna tid, blir less på mig själv för att jag inser att jag beter mig som ett litet barn. Är otrevlig mot min dotter, hund och sambo.

Vill att ungen ska komma ut nu så att jag kan bli normal igen! :) Mest för alla andras skull med ändå..;)

Men håller med om att det är skönt att höra att andra har samma problem. Började ju tro att jag blivit deprimerad eller nåt :S

Ella 2009-04-21 Lillebror Bf 2010-06-29
  • pixeltrasher

Kanns jatteskont att lasa detta, har precis samma problem och med en dotter som borjar komma in i trotsaldern ar det svart att inte tappa talamodet nar hormonerna gar overstyr. Men blir ju att jag tar ut det over maken ist, vilket han inte fortjanar, o sen kanner jag mig bara elandig! Stadningen e ju det varsta, just att man ser allt som maste goras men anda kanner att man inte har orken att gora det langre, inte pa samma satt som forut iaf. Forsoker involvera Freya i dammsugningen sa att hon kan "hjalpa till" ist for att jag ska forsoka gora det nar hon sover eller min man tar ut henne till parken, men t.ex. stada badrummet gar ju inte med ett barn iom alla rengoringsprodukter (arskilt har i UK dar man maste spreja pa sa mkt och lata det sitta ett tag for o fa bort alla kalkavlagringar). Sen stor jag mig pa att det tar typ en timme, sen ser det smutsigt ut igen. AAAAAAAAAAAAARGH!

• GrönaDruvan
    ALO skrev 2010-04-15 14:04:24 följande:
    Känner igen mig jag med! Har en dotter so blir 1 å nästa vecka, sen är jag gravid i vecka 30 Är nog arg 90% av min vakna tid, blir less på mig själv för att jag inser att jag beter mig som ett litet barn. Är otrevlig mot min dotter, hund och sambo.Vill att ungen ska komma ut nu så att jag kan bli normal igen! :) Mest för alla andras skull med ändå..;)Men håller med om att det är skönt att höra att andra har samma problem. Började ju tro att jag blivit deprimerad eller nåt :S
    Ja, våra katter har blivit värsta irritations grejen här.. usch, är inte alls trevlig mot dom. Vill inte ens klappa dom...
    Man är inte vidare trevlig alltså... säger som många av er.. det är ju stackars mannen som får ta all skit..
  • ma83ca

Va skönt att hör att det inte bara e jag, trodde jag höll på o bli en arg elak människa!! {#lang_emotions_smile}

Synd bara om kära sambon som får ta mycket onödig skit o får höra från mig, jag kan sitta i soffan o bara gråta o säga saker som jag tycker han ska göra annorlunda, på ett "bättre" sätt (enl mig) o när han säger igrån kan han få höra att jag hatar honom o vill att han ska flytta :( vilket jag absolut inte vill, jag älskar ju honom!!
    Man blir så elak och det gör så ont i hjärtat när man tänker på det o jag ångrara mig så sen efteråt när man får en stund när man mår lite bättre o vill bara säga förlåt!

Hoppas att vi alla mår bättre snart så vi blir lite snälla o glada igen  {#lang_emotions_flower}

• GrönaDruvan
    ma83ca skrev 2010-04-16 11:16:43 följande:
    Va skönt att hör att det inte bara e jag, trodde jag höll på o bli en arg elak människa!! Synd bara om kära sambon som får ta mycket onödig skit o får höra från mig, jag kan sitta i soffan o bara gråta o säga saker som jag tycker han ska göra annorlunda, på ett "bättre" sätt (enl mig) o när han säger igrån kan han få höra att jag hatar honom o vill att han ska flytta :( vilket jag absolut inte vill, jag älskar ju honom!! Man blir så elak och det gör så ont i hjärtat när man tänker på det o jag ångrara mig så sen efteråt när man får en stund när man mår lite bättre o vill bara säga förlåt! Hoppas att vi alla mår bättre snart så vi blir lite snälla o glada igen 
    Låter som mig åter igen.... man säger grejer som man vet att man inte menar, ändå måste man säga det! konstigt....
  • Ljuvliig

Amen to that sister!

Det är svårt att hålla humöret på topp när inget är som man vill!
    Det känns som det får vara nog nu med mage och allt.

Säger som maken sa (dock fick han en hård box på armen {#lang_emotions_dreamer})

Suck it up darling, det är snart över {#lang_emotions_innocent}

Svar på tråden Kort stubin och irriterad på allt!!!