• Tjofsen

Är en tvååring för stor för barnvagnsratt

Min tvååring ska få en barnvagnsratt i födelsedagspresent. Han fyller två alltså. Det är en Bellino med ljud och tut. Han gillar att grejja med sånt - men nu undrar jag om man behöver skämmas helt om en så "stor kille" har den på vagnen.

Grejjen är att jag gärna ser att han åker vagn till och från dagis. Så för att liva upp det lite så skulle han få en barnvagnsratt. Man kan ha den när man åker på semester i bilen också tänkte jag.

Vad tycker ni. Skulle ni reagera och rynka på näsan om ni såg min son, två år, ha en sån fäst på vagnen??

Jag gör som jag vill förstås men jag är lite nyfiken på hur "andra" tänker.

• Svar på tråden Är en tvååring för stor för barnvagnsratt
  • sannzibar

Min dotter på 2 år skulle älska en sån vart har ni köpt den?

• Tjofsen

Det finns en som heter Bellino på BR leksaker. Min mamma har köpt den och expediten hade synpunkt på att han kanske var lite för stor för den. Men  han leker gärna med sånt hos sin kusin som är halvåret yngre.

Han SKA få den och så...men jag börjar undra om det kan vara så att han egentligen är lite för stor. Det står under babyleksaker på webbsidan på BR. hahahaha. Min BABY! Han får aldrig bli större..haha

• Laire

Min tvååring skulle nog älska något sådant han med. Man är aldrig för liten för att leka heller!

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Mimmi P

Det hade jag nog inte ens funderat på om jag sett en tvååring med ratt på vagnen. Tycker de där rattarna ser väldigt kul ut :) Har funderat på att köpa en men har tänkt att min son är lite för liten för att uppskatta den, han är 13 månader.

• mrs maniac

perfekt, jag har letat efter en till grabben.
    han är iofs bara 15 månader, men jag tänker ju inte ta den av honom när han fyller 2! klart din grabb ska ha en ratt

• sannzibar
    Tjofsen skrev 2010-04-14 20:34:51 följande:
    Det finns en som heter Bellino på BR leksaker. Min mamma har köpt den och expediten hade synpunkt på att han kanske var lite för stor för den. Men  han leker gärna med sånt hos sin kusin som är halvåret yngre. Han SKA få den och så...men jag börjar undra om det kan vara så att han egentligen är lite för stor. Det står under babyleksaker på webbsidan på BR. hahahaha. Min BABY! Han får aldrig bli större..haha
    jag tycker inte han är för stor min tös älskar oxå saker som låter =)
    jag tycker att det är bra med lite underhållning i vagnen min tös vill gå mkt o vi bor vid en ganska traffikerad väg så för henne skulle det nog vara en bra leksak för att få henne kvar i vagnen oxå =)
    men vilken knasig expedit min dotter leker med sina babyleksaker än tex en skallra som hon har haft sen hon föddes =)
  • Juppepuppe

Vi har visserligen bara en ratt, den låter inget och "gör" inget. Hon fick den när hon var ett men började inte leka med den förrän runt två.

• Bettiz

Äh, spela roll vad andra tycker, såklart du inte behöver skämmas! Om din son gillar ratten så ska han väl få ha den?! Min son hade en sån när han var mindre och gillade den skarpt. Nu är han snart sju och älskar fortfarande rattar, bilar och saker som låter men använder istället tv-spel för att få utlopp för sånt. Men träffar han någon mindre kompis med vagn och ratt så är han gärna där och pillar lite.

• carola1977

Nu kommer min dotter som är 3,5 år snart få sluta åka vagn eftersom hon får syskon i maj, men jag har också haft funderingar på att köpa något liknande åt henne men har inte hittat någon. Hade hon fått en hade det varit när hon var runt 2 år och hon hade säkert haft den fortfarande.

• sarap1978
    Juppepuppe skrev 2010-04-14 20:44:52 följande:
    Vi har visserligen bara en ratt, den låter inget och "gör" inget. Hon fick den när hon var ett men började inte leka med den förrän runt två.
    Jag tror också att dottern faktiskt blev mest intresserad av den runt 2 års ålder och nu när hon är 3 gillar hon den också.
    Kul present!
  • sannzibar

kan man beställa en sån ratt på internet? vet ej om vi har nån BR leksaker här omkring blev sugen på o köpa en sån har nämligen letat efter en sån ratt

• skruttan8

Tycker nog inte barnet, oftast får barnen leksaker för "tidigt" och förstår inte hur/vad det är ens

• sarsparis

Min 2 åring har en, dock gillar han den inte så vi ska ta bort den. men det är klart att de ska ha en ratt om de gillar den!!!

• Tessa76

Min dotter har en ratt till sin sulky! Hon älskar att styra vagnen med den!

• baby87

Min son e 2år o jag skulle vilja ha en sån till honom men finns de för Emmaljunga scooter? Har letat länge men inte hittat

(¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • Linmin

Det är klart att man inte är för stor för en ratt när man är två....

Svar på tråden Är en tvååring för stor för barnvagnsratt