Fler barn?
Jag och min sambo har 2 barn ihop. Det har varit rätt jobbigt med vårt sista barn på olika sätt och vis. Vi börjar nu hitta tillbaka till varandra och ta tid för varandra och visa hur mkt vi tycker om varandra. Minsta barnet är fortfarande "påfrestande". Jag känner att jag vill ha ett barn till, inte nu på studs men inom kanske en tvåårsperiod. Sambon vill inte alls ha fler barn för han tycker det varit så jobbigt.
Självklart respekterar jag honom och skulle inte göra nåt mot hans vilja å andra sidan gnager det i mig och jag sörjer redan det tredje barnet som jag vill ha som jag inte kan få. Jag respekterar honom och han "får som han vill" men jag ska bara vara glad och le och vara "nöjd"?? Jag vet inte om jag pallar det.
Hur gör man?? vill ju inte tvinga honom men han har ibland visat ett intresse av ytterligare ett barn men då LÅNGT i framtiden och tyvärr har jag inte möjlighet att vänta så länge pga ålder och även "vilja", vill inte vara gravid och 40+.
Hur löser man en sån här situation? Bör jag nämna min önskan nu och då eller borde jag hålla helt tyst? Hur lyckas jag bearbeta detta så jag kan gå vidare i min "sorg" efter ytterligare ett barn?