Anonym skrev 2010-04-16 20:50:20 följande:
Jo så har jag också förstått det, att man räknar ihop antal totala mil * 18.50kr. Sen drar de av 9000kr direkt och på resten får du tillbaka 1/3. Men jag är osäker. Fan jag har ju inte ens haft bil förra året! Nån av er skrev att man måste ha åkt med den egna. Men jag har ju betalat, haft pappas bil stående här i princip, ska jag inte få dra av?? Hur hade ni gjort? Kan ju va säker på att bli kollad bara för jag inte har allt i ordning. Men som sagt, har inte hunnit kolla, jag vill ta reda på om man får betala tillbaka 40% av det man fått som straff ELLER om det är hela beloppet + 40% av det! Svara gärna om nån vet :D
Det var jag som skrev om egen bil.. Jag har kört lite olika bilar, som jag dock betalat som om de vore mina, och jag kommer att chansa.. Går det så går det.. Jag har ju ändå kört och betalat..
Läste på
skatteverket.se att de skulle ha extra kontroll i år just på de som drar av till och från jobbet..
Men det kan ju inte vara så dumt att man inte kan ha två bilar i en familj stående på bara den ena parten och då får inte båda göra avdrag även fast båda använt bilarna.. Gemensam ekonomi, båda betalar, billigare att ha båda bilarna stående på ena parten..
Jaja, jag chansar och tar böter om jag får det..
Kan inte svara på bot frågan dock, ring skatteverket och kolla.. Kanske inte från din egen tele dock, man vet ju aldrig