• Matillin

Till och med vilket datum kan jag ändra min anmälan på studera.nu?

Har nu precis lämnat in min anmälan till diverse kurser och program till högskolan i höst.
    Hur funkar det sedan om jag tex vill ändra mitt 3-e val till 1-a val i stället?
    Och hur lång tid har man på sig, är det fram till något visst datum?

• Svar på tråden Till och med vilket datum kan jag ändra min anmälan på studera.nu?
  • artax

du kan ändra fram till idag 15:e

• artax

trodde klockan var mer, imorgon 15:e ;)

• Matillin
    artax skrev 2010-04-14 22:51:54 följande:
    trodde klockan var mer, imorgon 15:e ;)
    Hmm men min kompis sa att jag kan ändra senare, alltså om man ångrar mitt förstahandsval så kan jag ta 3-e hands valet tex?
  • Matillin

Jag är nämligen väldigt osäker fortfarande på vad jag ska plugga i höst så jag har sökt flera olika program på olika skolor

• artax

Hmm.. så tror ja inte man kan göra? men man kan ju bli antagen till flera och tacka nej till första men ja till 3dje typ.. :)

Jag är oxå jätte osäker, känns inte bra alls men nu är man ju tvunge att skicka in. vill du berätta vad du sökt? :)
  • Matillin

1 ) Logistik och ekonom programmet
    2) Ekonomprogrammet Uppsala
    3) Civilekonomprogrammet
    4) Personal, administration

Sen har jag sökt separata kurser med.

Ok så man kan tacka ja eller nej till allt som man kommer in på?
    Det är inte så att om man kommer in på sitt första val 1 så stryks dom andra efterkommande programmen även om man kommer in på dom?
    För i så fall borde man ju annars bara kunna tacka nej till dom man inte vill in på antar jag?

• giftgrodan

Nej, du kan inte ändra efter imorgon. Däremot kan du lägga till utbildningar i efterhand men det är inte säkert att de kommer att behandlas då.

"Sena utbildningsalternativ
    Om du har gjort en anmälan i tid, men vill lägga till något alternativ efter sista anmälningsdag, kommer endast de nya alternativen betraktas som sena. Du har möjlighet att prioritera dina sena utbildningsalternativ. Dessa kan du placera in var som helst i din anmälan. Om du till exempel placerar in det nya alternativet i mitten av din anmälan, kommer befintliga utbildningar att flyttas ner. Tänk på att du inte kan ändra prioritet på de utbildningar som du har anmält dig till i tid. "

• artax

haha, du öker sånt som jag avskyr! ;) jag söker samhälls och beteendevetar program och kurser.. men jag vet inte riktigt vad jag vill egentligen.. ;)

Svar på tråden Till och med vilket datum kan jag ändra min anmälan på studera.nu?