• Anonym (Förtvivlad)

Hans snarkande förstör vårt förhållande! Vad göra ?

Låter helt sjukt, Men det är sant.
    Min sambo har börjat snarka så sjukt mycket och högt, inte ens öronproppar hjälper mig! Att sova tillsammans i sängen är en forntida minne.

Jag går alltid och lägger mig före honom för att hinna sova någon timma innan han ska lägga sig..Men så fort han kommer in och lägger huvudet på kudden börjar mitt helvete om på nytt, Det blir som rena rama jordbävningen!

Så då får jag ta min kudde och mitt täcke och pallra mig ut till soffan, men på vår soffa är det näst intill omöjligt att sova..så det blir högst 4 timmars sömn för mig varje dygn, jag är som en zombie - varje dag.

Detta är verkligen slitsamt på vårt förhållande,
    Eftersom jag inte kan sova så är jag på ganska dåligt humör på dagarna,
    Det resulterar i att vi har börjat bråka, väldigt mycket..ocht tack vare det finns ingen intimitet kvar heller.

Han är inte villig att prova något mot sitt snarkande, vilket gör mig väldigt frustrerad..känns som att han skiter i mig på något sätt.

Vad ska jag göra? Vill ju inte att det ska ta slut för en sån här sak - Men nu är det på gränsen {#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Hans snarkande förstör vårt förhållande! Vad göra ?
  • LyckligtSlut

Oj! vad säger läkaren då? har det börjat plötsligt bli värre så kan han ju ha ett dolt andningsproblem. De kan även komma med råd annars om metoder. Så har ni inte sökt hjälp så gör det imorgon!

• Ordningsvakt

Sätt ner foten? be han sova i något annat rum, tills han uppsökt läkare och fått behandling för sitt snarkande,

• Anonym (Förtvivlad)

Jag har frågat honom om han inte kan söka upp en läkare, men då säger han bara att jag är löjlig och att alla människor snarkar..Därav har jag bett honom testa metoderna mot snarkning man kan köpa på apoteket osv, men det vill han inte heller.
    Tyvärr så bor vi i en liten 2:a nu så vi kan inte heller ha varsitt sovrum.
    Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

• enny signatur
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-04-15 03:24:09 följande:
    Jag har frågat honom om han inte kan söka upp en läkare, men då säger han bara att jag är löjlig och att alla människor snarkar..Därav har jag bett honom testa metoderna mot snarkning man kan köpa på apoteket osv, men det vill han inte heller. Tyvärr så bor vi i en liten 2:a nu så vi kan inte heller ha varsitt sovrum. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(
    Om du faktiskt inte kan sova och han inte är beredd att göra något eller bry sig alls så fungerar det kanske inte? Varför kan han inte sova på soffan?
  • Anonym (Förtvivlad)
    enny signatur skrev 2010-04-15 03:25:51 följande:
    Om du faktiskt inte kan sova och han inte är beredd att göra något eller bry sig alls så fungerar det kanske inte? Varför kan han inte sova på soffan?
    Nej det gör nog inte det, känns så jobbigt allting bara för kärleken finns ju där..
    Han sover inte på soffan för att den är för liten för honom och han anser att "har vi kunnat sova jämte varandra förut så kan vi det fortfarande" så att få ut han på soffan är så gott som omöjligt. Tror inte han förstår alls hur illa det verkligen har blivit.
  • Anonym (Ett helvete)

Min exman snarkade sönder vårt äktenskap. Precis som du skriver förstörde det nattsömnen och över tid även intimiteten. Han opererade sig och slutade snarka när jag lämnat in skilsmässoansökan, vi bodde tillsammans under betänketiden och jag tror aldrig jag sov så gott under våra år tillsammans.... för sent dock...

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Ett helvete) skrev 2010-04-15 03:31:32 följande:
    Min exman snarkade sönder vårt äktenskap. Precis som du skriver förstörde det nattsömnen och över tid även intimiteten. Han opererade sig och slutade snarka när jag lämnat in skilsmässoansökan, vi bodde tillsammans under betänketiden och jag tror aldrig jag sov så gott under våra år tillsammans.... för sent dock...
    Oj vad jobbigt! Sjukt att en sån löjlig sak som snarkning kan förstöra nått så otroligt..
  • Anonym

Ni kan skaffa ett större boende, så ni får var sitt sovrum. Att stå på sig i en sådan viktig fråga får honom att tänka på saken om du har tur. Om han inte vill att ni skall ha separata sovrum. Du kan spela in honom under en natt, så han får höra sig själv.

• enny signatur
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-04-15 03:31:32 följande:
    Nej det gör nog inte det, känns så jobbigt allting bara för kärleken finns ju där.. Han sover inte på soffan för att den är för liten för honom och han anser att "har vi kunnat sova jämte varandra förut så kan vi det fortfarande" så att få ut han på soffan är så gott som omöjligt. Tror inte han förstår alls hur illa det verkligen har blivit.
    Men det fungerar ju uppenbarligen inte? Jag skulle nog helt enkelt vara ärlig och konstatera att jag inte klarar av det och eftersom han väljer att inte försöka göra något åt det återstår två alternativ, skaffa större eller flytta isär
  • Anonym

Spela in honom när han snarkar så han får höra, fråga honom om han skulle kunna sova brevid dig om du snarkade så? Han kanske tror att du överdriver.

Vägrar han söka hjälp, köp en madrass till honom så han får sova i vardagsrummet isället.

• falcken

Hej!

Jag har samma problem som du, dvs. en man som snart förstört vårt äktenskap helt med sitt snarkande. Jag har flyttat till eget rum för länge sedan för det fungerar inte att väckas otaliga gånger varje natt. Nu snarkar han ännu högre så att trots att jag ligger långt ifrån i ett annat rum så hörs det dit. Nu måste jag ha öronproppar där också! Att resa och behöva dela hotellrum skapar ångest flera veckor innan. Nu till verkliga problemet: tror du att han gjort något åt det??. Nej, han bara skyller ifrån sig. Från början var det mitt fel som var så känslig. Har man hört på maken. Hur självokritisk får man vara. Bettskena då som ju troligen fungerar - Ånej, det är ju töntigt. Ja, han har härigenom valt bort vårt samliv till förmån för sitt snarkande. Grattis! Hur insiktslös och egoistisk får man vara?? Det är tydligen ett manligt drag, har jag förstått efter att ha pratat med andra. Snart slänger jag ut honom med huvet före. Vad är det för mening att vara gift med en egotrippad plågoande som förstör livet. 
    Mitt råd: ta ut skilsmässa för din man inte kommer att ändra sig!

• annahaga

Mitt ex gick efter lite tjat till en läkare och fick med sig en apparat hem och gjorde sömnregistrering med den en natt.

Efter det tillverkades en bettskena till honom som justerade käken som han sov med.

Det var rena himmelriket! Och så enkelt!

• The past is now

Tycker att de män som vägrar hjälpmedel är egoister! Demon 

Min exmake fick operera sig och vips var det problemet borta. Min nuvarande make snarkar också och det kan variera i ljudnivå och typ av snarkning beroende på hur tex stressad eller trött han är. Jag har öronproppar men ibland räcker inte det heller så jag brukar putta/knuffa honom och då ändrar han snarkningen. De hjälpmedel som finns är tyvärr väldigt dyra och inget vi än har provat. Varför slänga ut 500-1000 kr på något som kanske inte fungerar?!

• Mrs Moneybags

Det bästa är nog att ni skaffar ett större boende så att ni kan ha varsitt sovrum.

Det är inte hela världen. Med god sömn i en skön säng kommer du må prima igen!

• Anonym (Delar)

Investera i ett gästrum. Sov isär. Glöm inte ha sex innan ni somnar emellanåt men sov i varsitt rum. Det är mitt tips

• Anonym (Zzz)
    Mrs Moneybags skrev 2014-09-30 09:17:47 följande:

Det bästa är nog att ni skaffar ett större boende så att ni kan ha varsitt sovrum.

Det är inte hela världen. Med god sömn i en skön säng kommer du må prima igen!

Skaffa större bostad som kostar onödiga pengar på grund av snarkande kommer också att slita på förhållandet.
    Hur skall de kunna åka på framtida semestrar?
    Skall de hyra varsin stuga, varsitt hotellrum?

Dejtade en kille som snarkade så att jag inte kunde sova trots att vi hade varsitt rum. Någon kärleksweekend blev det inte på grund av att jag hade ångest över sömnbristen. det tog slut på grund av hans snarkningar.
Svar på tråden Hans snarkande förstör vårt förhållande! Vad göra ?