vad har ni som ammar på er??
Bara undrar vad ni som ammar har på er eftersom jag börjar bli trött på kofta och linne. Visserligen smidigt på sommaren.
Bara undrar vad ni som ammar har på er eftersom jag börjar bli trött på kofta och linne. Visserligen smidigt på sommaren.
haha hemma sitter jag bara i bikiniöverdel och byxor.. tycker de är väldigt praktiskt med bikiniöverdel sån där 3kants knyt har jag,, mycke smidigare än amningsbehå ! när ja är bland folk har jag dock lite anständigare kläder haha
Jag kör amnings-BH, linne och något utanpå (kan ju vara en tunika, en större topp m..m). Lyfter upp den övre toppen och drar ner linnet (så att magen täcks).
Amnings-bh och nästan alltid boob-amningströja. Har några andra märken men är inte så förtjust i dem. Sen blir det kofta över oftast, gillar inte att dra upp kläder. Skjorta skulle ju funka men jag har för stora bröst för mina vanliga skjortor just nu...
Skortor (lång med tights eller kort med jeans)med amningsbh eller amningslinne under. Linne med kofta (som du). Lösa tröjor som går att dra upp.
Men visst är det trisst att inte kunna ha vad som helst....nu har jag visserligen några kg kvar till de vanliga kläderna iaf.
Ett tipps för att kunna ha en vanlig uringad tröja som man drar ner utan att visa brösten är att ha en tunn filt. Sätt fast ett hörn av filten/sjalen under bh bandet och lägg den över bebben. Ingen insyn och mysigt för bebisen.
Jag hade nästan alltid boobtröja, tråkigt men praktiskt.
Det funkar ganska bra om man har ett linne under som man kan dra ner, dvs det bör vara ganska töjbart. Och ovanpå en vanlig tröja som man drar upp.
Jag har haft på mig boob t-shirtar och linnen varje dag i princip det senaste året. Älskar dom!
antingen något som är en "aning" urringat och stretch som går att dra ner. men oftast (speciellt med gäster eller om vi går bort) så har jag mina älskade boob tröjor
skjortor
Amningstop från Lindex eller HM (med eller utan amningsBH under), tröja, kofta, skjorta eller nånting över. Ibland (typ om vi är iväg någonstans eller har gäster, haha) amningsBH och min Boob-tröja eller Mamalicious-tröja. (Vilket är de enda två amningströjor jag äger. Eller nej, jag har en tunnare amningstop från Mamalicious också. ) Nu när det är varmt blir det kanske bara en bolero över eller helt enkelt amningsBH + -linne, och så en filt över bebisen om vi ammar offentligt.
Var väldigt inne på att köpa amningskläder i början, men insåg hur orimligt dyrt det var och att det är lika smidigt med ett linne - så kan man ha vilken tröja som helst över.
antingen har jag amningströjor, eller så har jag linne under någon vanlig tröja. linnet är så töjbart så jag kan dra ner det under brösten och så drar jag upp tröjan. visar inte bröst eller mage.
Jag hittade ett fantastiskt amningslinne på nätet: Det ser helt kinky ut om man har bara det, det är hål för brösten (där man ska ha sin amningsBH), så man kan ha en vanlig tröja ovanpå, dra upp den och ändå slippa ha magen bar. Inga problem att knäppa upp BH:n och amma utan att behöva dra upp/ned linnen eller tröjor.
Ganska dyrt var det, runt 400, men klart värt det, så mycket som jag använt det.
Jag har amningströja/linne från BOOB och tunnika eller kofta över. I går köpte jag ett linne från Tusenblå (www.tusenbla.se) som man kan ha under sina vanliga kläder.
Hm's amninglinnen tycker jag är perfekta om man skall iväg. Utanpå kan man ha vad som helst som går lätt att dra upp.
Hemma blir det amningsbh och linne eller tunika med knappar framtill.
Helt vanliga kläder som inte är för tajta att dra upp. Är jag ute någomstans så tar jag bara en filt o döljer magen med om det är mycket folk runt omkring. Har inte ett enda amningsplagg förutom bh:arna då.