• s89

I vilken vecka kunde ni se hjärtat slå?

Hej! Enligt uträkning på FL så är jag i vecka 6(5+3). NU undrar jag när ni kunde se barnets hjärta slå? I vilken vecka var ni i då?
    Ska till MVC idag, så hoppas att dem gör ett VUL så man kan se om allt ser bra ut {#lang_emotions_smile} Hoppas verkligen det! Har haft symtom som försvunnit till och från. Men har läst att det är helt normalt.

• Svar på tråden I vilken vecka kunde ni se hjärtat slå?
  • Yoshii

Dom gör inget Vul som rutin på Mvc.
    Dom kommer att ha ett hälso samtal med dig när du kommer dit =)

Ul gör man i v 17-18.

• s89
    Love3 skrev 2010-04-15 10:44:32 följande:
    Dom gör inget Vul som rutin på Mvc. Dom kommer att ha ett hälso samtal med dig när du kommer dit =) Ul gör man i v 17-18.
    Ska gå privat på tisdag och göra ett VUL. Så ingen fara om dem inte gör det idag {#lang_emotions_smile} Men man kanske kan be snällt och fråga om dem vill göra ett.
  • Yoshii

Ja fråga kan man alltid göra!! =D
    Det är underbart när man väl få se sitt lilla frös hjärta slå!

Har inte sett min än dock. (väntar mitt 3e barn)
    är i v 9+4 i dag.

Men jag är bra sugen på att beställa en privat tid bara för att få ro & lugn i sinnet, är rätt jobbigt att vänta i ca 8v till UL {#lang_emotions_undecided}

• s89
    Love3 skrev 2010-04-15 10:48:39 följande:
    Ja fråga kan man alltid göra!! =D Det är underbart när man väl få se sitt lilla frös hjärta slå! Har inte sett min än dock. (väntar mitt 3e barn) är i v 9+4 i dag. Men jag är bra sugen på att beställa en privat tid bara för att få ro & lugn i sinnet, är rätt jobbigt att vänta i ca 8v till UL
    Ja det förstår jag. Men om jag är i vecka 6(5+3) så lär väl hjärtat kommit igång? Eller kan det komma igång senare? Hoppas hoppas att jag får se ett pickande hjärta {#lang_emotions_laughing} Vore underbart!!!!
    Får väl säga att jag verkligen vill.

Åh vad spännande med ditt tredje barn. Har dina andra två graviditeter varit bra?
  • muhina

jag var i v 6+1 och hjärtat slog. men då var det vul. inte ul vi gjorde. tror det är lättare och se med vul så tidigt

• nian74

Jag var i v 7 när jag var hos gyn för att ta cellprov - då kollar de alltid livmoder och äggstockar med ul och då hade jag tur o råkade se hjärtat slå...

(Jag har haft cellförändringar och går därför på tätare och grundligare gynkontroller)

• hysteria

Var på vul i v 6+? och då såg man inget hjärta så jag fick komma tillbaka en vecka senare och då fanns det hjärtaktivitet.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • s89
    muhina skrev 2010-04-15 10:54:31 följande:
    jag var i v 6+1 och hjärtat slog. men då var det vul. inte ul vi gjorde. tror det är lättare och se med vul så tidigt
    Ok. Ska till MVC idag 11.30. Får se om dem är sugna på att göra ett VUL. Har hört att dem oftast inte vill göra det..
Svar på tråden I vilken vecka kunde ni se hjärtat slå?