• Eleni

Varför tror folk att barn är en postorderbeställning?!

Varför ska alla planera så förbannat!? Och blir knäckta när dom inte får som dom vill?!
    I en tråd läser jag att man ska ha barn en viss månad, annars gör man abort.
    I nästa tråd är det nån som tror att man blir gravid så fort man har sex utan skydd osv. Vissa saker kan man inte styra över, hur mycket ni än vill! Livet och döden är två sådana saker. I det här samhället tro man att man kan det, man kan inte bli sjuk och dö för det finns alltid medicin. Man kan inte bli gravid om man använder skydd och man blir gravid med en smäll så fort man slutar med skydd.
    Vill man inte ha barnet av en eller annan anledning gör man abort, man kanske hellre ville ha en pjoke och det visar sig vara en flicka, inga problem, man kan ju göra abort. Jag har lärt mig tidigt i livet att tex p-piller INTE är ett garanterat skydd mot graviditet. Har också lärt mig att om man inte skyddar sig så KAN man bli gravid, ingen som sagt att det måste hända. men ändå hör man folk gnälla högljutt så fort det visar sig att det kan gå åt ett annat håll än man tänkt sig. Fast ingen har gett er nån anledning att ha de förväntningarna! När vi skaffade vårt första barn så slutade jag med piller och tänkte att nu får vi se vad som händer, vad kul om jag blir gravid inom nåt år! Inget sex på bestämda tider eller annat pussel. jag hade tur, det gick fort ändå för oss (eller var det för att vi tog det så piano?), men om det inte hade gjort det så hade jag väl fått vänta då. Vill man ha barn när man är 30 år så börjar man väl inte med det när man är 29 år och 11 månader, man kanske börjar när man är 28. Eller om man inte hittat rätt man kanske man får se sig själv som mamma vid 32 i stället!
    Ibland får vi anpassa oss efter livet också, inte bara försöka tvinga livet att anpassa sig efter oss. Sorry folks, jag har en breaking skakande nyhet som tydligen få verkar veta om, livet anpassar sig inte efter oss, det gör som det själv vill! Man föds och man dör, och det går inte att styra!

• Svar på tråden Varför tror folk att barn är en postorderbeställning?!
  • Pix Ladin

Håller med. Och är framförallt trött på alla som lipar över att de inte blir gravida inom ett år. Barn är ingen postorderbeställning! Barn är heller inget man exakt kan planera. Vill man ha barn får man, precis som du säger, börja i tid.

• BlommyNess12

Fast just detta med skydd, jag har faktiskt under hela min uppväxt, under varje sexualundervisning blivit otroligt uppskrämd, deras motto är "använd kondom du kan bli gravid även om du bara slarvar en enda gång!" också får man läsa massor och åter massor av "vittnesmål" från dem som blivit gravida av att strunta i kondom en enda gång. De framställer det verkligen som att du kommer bli gravid så fort du inte använder kondom.

• Loha88
    BlommyNess12 skrev 2010-04-15 12:16:21 följande:
    Fast just detta med skydd, jag har faktiskt under hela min uppväxt, under varje sexualundervisning blivit otroligt uppskrämd, deras motto är "använd kondom du kan bli gravid även om du bara slarvar en enda gång!" också får man läsa massor och åter massor av "vittnesmål" från dem som blivit gravida av att strunta i kondom en enda gång. De framställer det verkligen som att du kommer bli gravid så fort du inte använder kondom.
    det håller jag med om, det är det man lär sig i skolan på sexualundervisningar, sen när man väl vill ha barn så blir man lite nere pga att det inte är så... men visst man fattar inte det försen man väl vill ha barn!
  • BlommyNess12
    Loha88 skrev 2010-04-15 12:17:55 följande:
    det håller jag med om, det är det man lär sig i skolan på sexualundervisningar, sen när man väl vill ha barn så blir man lite nere pga att det inte är så... men visst man fattar inte det försen man väl vill ha barn!
    Japp, och när man ifrågasatte hur det var möjligt att bli gravid om man bara har ägglossning så kort tid som de sa, ja då var det ju SKITVANLIGT att tjejer fick spontan ägglossning lite hur som happ, speciellt om man är kär, eller kåt. Typ var och varannan tjej gick runt och ägglossade lite hur som helst lät det som.
  • Pix Ladin
    BlommyNess12 skrev 2010-04-15 12:20:43 följande:
    Japp, och när man ifrågasatte hur det var möjligt att bli gravid om man bara har ägglossning så kort tid som de sa, ja då var det ju SKITVANLIGT att tjejer fick spontan ägglossning lite hur som happ, speciellt om man är kär, eller kåt. Typ var och varannan tjej gick runt och ägglossade lite hur som helst lät det som.
    Japp. Och tydligen kunde man bli gravid när man hade mens också.
  • Eleni
    BlommyNess12 skrev 2010-04-15 12:20:43 följande:
    Ärligt talat talat tror jag faktiskt att barnet fastnar lättare om man är ung och kåt :) Själv är jag bombsäker på tillfället då jag blev gravid med vår son... Men visst jag håller med dig, man kan bli gravid av sex Känner också folk som hållt på med avbrutet samlag i flera å och otroligt nog aldirg blivit gravida. Även det är väl jättedumt tycker jag. det är just det jag tycker att folk borde fatta, man kan aldrig veta, så man får vara lite öppen för olika möjligheter här i livet.
  • BlommyNess12
    Pix Ladin skrev 2010-04-15 12:24:02 följande:
    Japp. Och tydligen kunde man bli gravid när man hade mens också.
    Japp, såklart man kunde. Det var ju skitenkelt, alltså helt seriöst så lät det på den tiden som att man blev gravid bara av att strunta i p-piller, även om man inte hade sex med någon.
  • Pix Ladin
    BlommyNess12 skrev 2010-04-15 12:26:37 följande:
    Japp, såklart man kunde. Det var ju skitenkelt, alltså helt seriöst så lät det på den tiden som att man blev gravid bara av att strunta i p-piller, även om man inte hade sex med någon.
  • BlommyNess12
    Eleni skrev 2010-04-15 12:26:02 följande:
    Ärligt talat talat tror jag faktiskt att barnet fastnar lättare om man är ung och kåt :) Själv är jag bombsäker på tillfället då jag blev gravid med vår son... Men visst jag håller med dig, man kan bli gravid av sex Känner också folk som hållt på med avbrutet samlag i flera å och otroligt nog aldirg blivit gravida. Även det är väl jättedumt tycker jag. det är just det jag tycker att folk borde fatta, man kan aldrig veta, så man får vara lite öppen för olika möjligheter här i livet.
    Ja, fast använde man avbrutet samlag så BLEV man ju gravid, helt bombsäkert. De sa "Avbrutet samlag funkar INTE som preventivmetod, alls, du kommer bli gravid inom en vecka" typ, alltså seriöst jag var LIVRÄDD det första året av mitt sexliv och sprang och gjorde gravtest hela tiden och vågade knappt ha sex för att jag trodde jag skulle bli gravid. Jag och många andra med mig vet jag.
Svar på tråden Varför tror folk att barn är en postorderbeställning?!