Varför tror folk att barn är en postorderbeställning?!
Varför ska alla planera så förbannat!? Och blir knäckta när dom inte får som dom vill?!
I en tråd läser jag att man ska ha barn en viss månad, annars gör man abort.
I nästa tråd är det nån som tror att man blir gravid så fort man har sex utan skydd osv. Vissa saker kan man inte styra över, hur mycket ni än vill! Livet och döden är två sådana saker. I det här samhället tro man att man kan det, man kan inte bli sjuk och dö för det finns alltid medicin. Man kan inte bli gravid om man använder skydd och man blir gravid med en smäll så fort man slutar med skydd.
Vill man inte ha barnet av en eller annan anledning gör man abort, man kanske hellre ville ha en pjoke och det visar sig vara en flicka, inga problem, man kan ju göra abort. Jag har lärt mig tidigt i livet att tex p-piller INTE är ett garanterat skydd mot graviditet. Har också lärt mig att om man inte skyddar sig så KAN man bli gravid, ingen som sagt att det måste hända. men ändå hör man folk gnälla högljutt så fort det visar sig att det kan gå åt ett annat håll än man tänkt sig. Fast ingen har gett er nån anledning att ha de förväntningarna! När vi skaffade vårt första barn så slutade jag med piller och tänkte att nu får vi se vad som händer, vad kul om jag blir gravid inom nåt år! Inget sex på bestämda tider eller annat pussel. jag hade tur, det gick fort ändå för oss (eller var det för att vi tog det så piano?), men om det inte hade gjort det så hade jag väl fått vänta då. Vill man ha barn när man är 30 år så börjar man väl inte med det när man är 29 år och 11 månader, man kanske börjar när man är 28. Eller om man inte hittat rätt man kanske man får se sig själv som mamma vid 32 i stället!
Ibland får vi anpassa oss efter livet också, inte bara försöka tvinga livet att anpassa sig efter oss. Sorry folks, jag har en breaking skakande nyhet som tydligen få verkar veta om, livet anpassar sig inte efter oss, det gör som det själv vill! Man föds och man dör, och det går inte att styra!