• smultron flickan

Blanda vitt och rött guld?

Jag bär dagligen guldarmband, och en guldkedja med ett guld hjärtat som jag fick när jag döptes. Båda i rött guld.

Jag och sambo har börjat prata om giftemål och om ringar. Jag har alltid velat ha båda mina ringar i vitt guld, men när jag berättade detta är en bekant säger hon. Jaså ska du ha vitt guld på ringarna samtidigt som du bär smycken av rött guld!?

Jag började du fundera på om jag måste försaka antingen de ringar jag vill ha i vitt guld eller mina smycken i rött guld som jag har haft på mig nästan hela livet?

Vad tycker ni, kan man bära smycken av rött guld samtidigt som man har förlovningsring och vigselringar i vitt guld?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blanda vitt och rött guld?
  • Ts Mamma

Jag har ett armband som är flätat där ena är vitt guld, andre rött guld och den siste i gult guld, det ser inte alls konstigt ut eller skär sig, jag älskar det armbandet, fick det när jag konfirmerades för typ 15 år sedan...

Jag tror med andra ord inte att du behöver försaka något av dina smycken...

• Lena

både min vigselring, min förlovnignsring och ett av mina halsband är i både vitt och gult (rött) guld. Klart du kan blanda!

• Tecken

Nej, det ser hemskt ut. Jag tycker inte man ska blanda. Notera: Det här är min åsikt, du gör precis som du vill! Tycker du att det är snyggt tillsammans, kör på det!

• Bonzan

Klart att du kan blanda!

Min förlovningsring är i vitt guld, vigselringen är av både rött och vitt guld med diamanter på.
    I övrigt använder jag vitt guld eller silver när jag bär smycken.
  • glasbubblan

Jag har ingenting i rött guld som jag använder och jag tycker att det är skitfult att blanda. Fast å andra sidan kan jag inte komma ihåg att jag nånsin har reflekterat över att andra har blandat, så det gäller nog mest mig själv. 

Rött och vitt guld i samma smycke tycker jag däremot är fult. 
  • smultron flickan

Tack för era svar, har dock inte blivit så myket klokare bara :D

Svar på tråden Blanda vitt och rött guld?