• Anonym

Nmäla till skatteverket

Ja hur går man till väga för att anmäla någon till skatteverket?

Kan man se vem som anmält, vill veta då vi blivit anmälda till granskning från någon.

Nu hittade inte skatteverket nått fel, men kan jag se vem som anmät.

Och hur har dom anmält oss

• Svar på tråden Nmäla till skatteverket
  • natural

Eftersom man kan anmäla anonymt dit så är det nog liten chans att man kan ta reda på det!

Men någon i er omgivning är det ju, som är insatt i er ekonomi till viss del + att dom kan ert personnummer.. Blev båda ni granskade eller bara en av er? Hur vet ni  att någon anmält? vem sa det?

I händelse av att jag skulle bli biten av en orm så bär jag alltid en plunta med conjak med mig.....för säkerhets skull har jag
  • Anonym

Båda blev granskade
    Tror det har att göra med att jag kunnat spendera mer pengar än vi fått in i lön, men det beror på mitt konto i annan bank som jag fick för en skada jag fått

Jag fick ett brev om att vi var anmälda till skattegranskning, en person kom hit och gick igenom vår ekonomi men allt var ju grönt så han fattade inte varför vi anmälts.

Han trodde nog för att någon kanske blev just fundersam pga vi spenderade runt 30 000 i februari o inkomst på 21 000

• skorpionen80
    Anonym skrev 2010-04-16 08:47:49 följande:
    Båda blev granskade Tror det har att göra med att jag kunnat spendera mer pengar än vi fått in i lön, men det beror på mitt konto i annan bank som jag fick för en skada jag fått Jag fick ett brev om att vi var anmälda till skattegranskning, en person kom hit och gick igenom vår ekonomi men allt var ju grönt så han fattade inte varför vi anmälts. Han trodde nog för att någon kanske blev just fundersam pga vi spenderade runt 30 000 i februari o inkomst på 21 000
    Men vad konstigt! Man kan väl spara undan pengar?
  • Anonym

Ja precis, de flesta sparar ju en liten slant till något. Till barnen,till en resa eller liknande.

• Anonym

Nja det var ju inte bara februari vi spenderade massor, vi köpte två hundar för 10 000 st i januari, haft en tidigare hund på massa operationer, röntgen osv hela december och hela januari. Där gick det 15 000. Sen har vi köpt tv, dator osv också under denna period.
    Så det kanske stack någon i ögonen att vi kunnat göra detta

Svar på tråden Nmäla till skatteverket