• Anonym (Orolig)

Långvarig finne, eller hudcancer?

Jag fick i slutet av december ngt som jag trott var en djup finne på min kind, den satt liksom inuti och blev inte så där varig som vanligt. Kände som en knöl innanför huden. Nu nästan 4 månader senare så är den kvar. Den har kliat i perioder, blivit mindre samt blivit mindre röd, men den försvinner inte. Liten knöl kvar innanför och lite rödaktig, mörknat men bleknat.
    Kan det vara ngt annat? Rädd för hudcancer.. Har fått läkartid tills om 2 veckor, men är orolig o vill gärna höra om ngn har lite koll på sånt här..

• Svar på tråden Långvarig finne, eller hudcancer?
  • Ninja05

Låter konstigt..Behöver ju inte vara cancer, men jag skulle kolla upp det hos läkare. Det ska man göra med hudförändringar ..

• Imasy

Vet inte om detta kan vara samma som jag har haft en gång, men jag fick en knöl i ansiktet, under ögat bredvis näsan.

Trodde först det var en finne, men den var hård innuti och satt som "inbyggd" eller vad man ska säga. Klåfingrig som man är så ville jag ju ha bort den, och den gjorde ont och kliade dessutom.

Sedan så svällde jag ganska mycket och blev lite blå under ögat. Eftersom det inte gav med sig så ringde jag VC och de sa att det var en infektion och jag fick antibiotika emot det.

Man kan ju skratta åt det idag, men inte fan var jag vacker då inte ;) Sen en dag så gick jag och sambon ner på stan i några ärenden, och jag tyckte folk tittade så konstigt på mig. Fattade inte varför, men sen så slog det mig. Folk tittade på mig för jag såg misshandlad ut :/

• Anonym (lårbölden)

Jag har haft nåt liknande på mitt ena LÅR!

Jag lever än.

TS, jag tror du kan vara lugn, men det är bra att du söker för det så att det blir uppkollat.

• Anonym (Orolig)

Imasy: Men dick den bort sen? Med antibiotika? Misstänkte doktorn ngnsin att det var ngt farligt?

Lårbölden: Vad skönt att du lever , men vad var det för ngt som du hade?

Om det inte har förvärrats på dessa 4 månader så borde det väl inte vara så farligt, eller??

• Anonym (lårbölden)

Igen vet nog riktigt vad det där var, har fått lite olika svar: "innebrännarfinne", någon form av väldigt lokal infektion i huden, hårsäcksinflammation som eskalerat..

Skeeetont gjorde den, kliade, gick att klämma ur liiite vitt ur den (som påminde om talg) men det gjorde överjordiskt makabert ont. Inte som en "vanlig" finne, inte alls.. Huvva, jag har än idag ett blårött märke kvar efter den O_o

• Anonym (Orolig)
    Anonym (lårbölden) skrev 2010-04-15 19:57:23 följande:
    Igen vet nog riktigt vad det där var, har fått lite olika svar: "innebrännarfinne", någon form av väldigt lokal infektion i huden, hårsäcksinflammation som eskalerat..Skeeetont gjorde den, kliade, gick att klämma ur liiite vitt ur den (som påminde om talg) men det gjorde överjordiskt makabert ont. Inte som en "vanlig" finne, inte alls.. Huvva, jag har än idag ett blårött märke kvar efter den O_o
    Hmm, men min gör inte ont alls o har aldrig gjort.. är det "dåligt" tecken? Däremot så kliar den lite av o till..
    Vad skönt att du blev av med din!
Svar på tråden Långvarig finne, eller hudcancer?