mvc i lund?
Ngn som kan rekomendera - själv har jag inte fött barn på 5 år och vill inte ha den barnmorskan jag hade sist - så vill höra om era positiva erfarenheter och tips!
Ngn som kan rekomendera - själv har jag inte fött barn på 5 år och vill inte ha den barnmorskan jag hade sist - så vill höra om era positiva erfarenheter och tips!
Ingen?
Jag började på Måsen med första tjejen (tre år sen) och trivdes inte alls, samma för min svägerska. Jag kände mig inte välkommen, när bm log var det bara med munnen, hon involverade aldrig min man i graviditeten, jag hade noll förtroende för henne.
Sen bytte vi till Linero och fick testa alla tre bm de har där (det var semestertider) och alla var helt suveräna! Nu med tvåan är jag kvar hos min älskade bm (favvisen från ettan, även om alla var jättebra) och det känns jättehärligt. Hon visar att hon tycker om mig. Hon är mycket mån om min mans del i det hela och hur han mår och så. Hon får mig att känna mig trygg.
Men det stämmer nog som min mamma säger att "det sätter sig i väggarna". Om ett ställe är bra, då är personalen där bra och de fortsätter vara bra, trots ev personalomsättning och tvärt om om det är ett dåligt ställe där personalen inte trivs.
Så i min erfarenhet är Linero kanon (detsamma kan sägas om deras vc och bvc!), men Måsen suger.
Linero. dom är jätte trevliga.
"Tillhör" förstås Måsen & det är närmast... - hm - har dålig erfarenhet av VC där så förvånar mig inte! Ngn som känner till Anna-Karin där - så heter hon som jag bokat inskrivningssamtal med. Södertull då - ngn som vet? Det ligger så bra till!
Min kompis gick på Södertull, har inte hört nåt, vare sig dåligt eller bra, så jag antar att hon trivdes. Annars lär hon ha berättat!
Ok.Ingen annan? Jag gjorde ett cellprov på Södertull en gg - jätte trevlig och vettig barnmorska men komemr ej i håg vad hon hette Hade en där när jag var gravid med min son - men hon var alldeles för "barsk" och tyvärr lyssnade hon inte på att jag tyckte spec. mvc borde träffa mig då mitt barn visade sig växa sig stort och jag är liten - slutade med kejsarsnitt - mitt bäcken kunde inte få ut honom.... Han vägde 5 kg! Eva hette hon.
Vad skönt att höra - då har jag med mig en positiv bild - alltid bra - ska till henen de 28e