• bananflugan82

prematur med ögonproblem?

ni som har det, hur o när har ni märkt det?

våra killar kom i vecka 32+5 o är nu 3 månader (1 ½ månad korr) o väldigt virriga i blicken. dom ger oss knappt ögonkontakt o verkar inte kunna fokusera bra. ögonen går fram o tillbaka nästan hela tiden. vi har fått ögonkontakt någon gång, men det är väldigt sällan. dom följer inget med blicken.
    men dom ser iaf för dom kan sitta i babysittern o le o "prata" med figurerna där o grejerna över skötbordet. oss ger dom leende när dom hör våra röster o tittar på oss.
    på bvc har dom sagt att vi ska avvakta o se till nästa besök hur det  verkar...

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Svar på tråden prematur med ögonproblem?
  • Katarina76

Jag tyckte också att min tjej hade korta stunder med ögonkontakt och flackade fortfarande mycket med blicken vid den åldern som dina killar är i. Men det blev längre och längre stunder med ögonkontakt - vänta någon månad till bara :) Vi har precis varit på ögonundersökning nu drygt ett år senare och det är inga problem med synen eller något annat.

• bananflugan82
    Katarina76 skrev 2010-04-15 22:33:47 följande:
    Jag tyckte också att min tjej hade korta stunder med ögonkontakt och flackade fortfarande mycket med blicken vid den åldern som dina killar är i. Men det blev längre och längre stunder med ögonkontakt - vänta någon månad till bara :) Vi har precis varit på ögonundersökning nu drygt ett år senare och det är inga problem med synen eller något annat.
    ja, jag hoppas ju att det inte ska vara något.. man vet ju att risken finns när dom är för tidiga. men jag får hoppas att dom är lite sena bara.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
Svar på tråden prematur med ögonproblem?