• Chris83

    Någon som ska bli pappa i gbg?

    Söker andra blivande pappor i Gbg.
    Ska själv bli pappa för första gången i början av oktober.
    Skulle vara kul att diskutera lite andra som är i samma situation.

  • Svar på tråden Någon som ska bli pappa i gbg?
  • HampusPappa

    Kungsbackabo som ska få nummer 2 i december.
    /HP

  • Chris83

    Grattis!!!  (hoppas jag)
    Va det planerat?
    Ska ha det första i början av oktober...
    Nervös faktiskt, man vet ju inte hur det blir......
    Hur gammalt är ert första?

  • HampusPappa

    Ajemen. Nummer 2 har vi jobbat för. Men inte för Nummer 1. den var lite oplanderad. Hampus fyller 2 i september.

    /HP

  • Chris83

    2 år, det e en rätt rolig ålder på dom där :).
    Ska på ultraljud på onsdag, ska bli intressant.
    Man blir ju lite fundersam, man vill ju att allt ska vara bra med barnet där inne.
    Vad var det svåraste som du tycker det i början att bli farsa? om jag får fråga...
    CJ

  • plr

    Det svåraste med första ungen var utan tvekan bristen på sömn. Hon är nu 10 månader och har precis börjat sova ordentligt på nätterna. I mitten på oktober kommer mitt andra barn, ultraljud på fredag. Så då blir det att gå runt med påsar under ögonen igen. :)

  • HampusPappa

    O ja, håller med foo. Sömnen, fast jag har ändå inte samma sömnbehov som sambon, vilket leder till att det är jag som brukar ta tidiga mornar.

    En annan sak är att när man varit en dag på jobbet och är rätt trött när man kommer hem så får man en uppjagad, trött liten kille i famnen, medans sambon säger "Din tur". Så det är ingen rast ingen vila som gäller.  Å andra sidan är det inte många år av ens liv man behöver göra detta så det är bara att stå ut. Jag tycker att de mysiga och roliga stunderna är betydligt bättre än de få stunder med bekymmer!

    /HP

  • Chris83

    Okej, förstår detta.. Ska på ultraljud idag.
    Det är väl som med allt här i livet det går upp å ner.
    Men det gäller kanske att ha xtra många redbull hemma kanske:).
    Var det någon av er lr ska ta reda på kön innan?
    Tur att man har fotboll ibland där man kan samla kraft.
    /Chris

  • HampusPappa

    Nee, håll dig från redbull. se till att lägga dig i tid i stället. Trodde aldrig att jag skulle gå och lägga mig kl 21. Men nu är man så trött så man nästan längtar till sängen så dags.

    Plutten vaknar ju allt mellan 05 och 06, så det är bra att få sina timmar. Och jobbigare lär det bli när nummer 2 kommer....

    Lycka till med Ultraljudet. det är en härlig känsla att få se den där blobben och sen inse att det är ett barn i magen. Sen blir det nästa upplevelse och det är dopplermaskinen (kommer inte ihåg det riktiga namnet). Detta har man för att lyssna på hjärtljudet och det låter som en liten helikopter, swoosh swoosh swoosh swoosh. {#lang_emotions_smile}

    /HP

  • Memnok77
    Chris83 skrev 2010-05-19 09:25:51 följande:
    Okej, förstår detta.. Ska på ultraljud idag.Det är väl som med allt här i livet det går upp å ner.Men det gäller kanske att ha xtra många redbull hemma kanske:).Var det någon av er lr ska ta reda på kön innan?Tur att man har fotboll ibland där man kan samla kraft./Chris
    Lycka till på Ultraljudet. När jag var där frågade jag lite ängsligt om barnet hade horn, klövar och svans. När barnmorskan nekade anklagade jag tjejen för att ha varit otrogen.... väldigt uppskattat.

    Vi tog reda på kön, mest för att kunna ha en bra diskussion om namn. Jag bor i Göteborg och är pappa sedan 3,5 månader tillbaka.

    Ett bra tips jag har till dig är att vänta med att köpa på er en massa skit tills ni vet om ni behöver det. Det finns en uppsjö av produkter som är väldigt onödiga. Man behöver inte ha allt färdigt tills barnet kommer.
  • HampusPappa

    Ohhh. ett av de allra bästa tipsen. Använd INTE de dyra bajspåsesoptunnanmeddyrarefiller från babyproffsen.

    Typ denna:


    sangenic_blojspann.jpg





    Sangenic blöjspann!


     
    Sangenic, från Tommee Tippee, förpackar snabbt och enkelt använda blöjor i väldoftande plastfilm. Rymmer upp till 28 använda blöjor. Det unika,
    patenterade ”Twist and Seal”- systemet knyter enkelt in varje blöja var för sig. Förhindrar effektivt all odör. Världens mest köpta blöjhink. Nu finns det två olika kassetter med kraftigare plastfilm anpassade till babyns åld


    Du ska naturligtvis försluta varje illaluktande blöja i en plastpåse, vi kör på hundbajspåsar från Clas Ohlsson, superbilligt och väldigt smidigt. Kan ha med i skötväskan för enkel avyttran av illaluktande material på lämplig plats.
Svar på tråden Någon som ska bli pappa i gbg?