• Martea

Namnförslag åt båten...

Namnförslag mottages med tacksamhet åt vår nya båt. Det är en Bayliner 2958, nio meter lång, så den borde ju ha ett fint namn. Själv har vi ide´torka och kommer inte på nåt bra.

• Svar på tråden Namnförslag åt båten...
  • Aiwendil

Vi hade en båt när jag var liten som jag fick äran att döpa.
    Det blev MATILDA efter Dr Snuggles robot... *skrattar*
    Så, Matilda är mitt förslag

• Tin o Trolls mamma

Alla flickor i släkten heter Maria i andranamn och följdaktligen även vår båt.

Men Pärlan, Svanprinsessan eller liknande kanske.. Ariel? Alltså inte tvättmedlet.

Ekorren.

• Sannah

Klassiska båtnamn är ju Victoria och Madeleine.....inte vet jag om dessa anses så fina eftersom kungabarnen heter så.

• sarah

Pärlan tycker jag var lite fint som någon nämnde.
    Känns som det både är ett namn och har en innebörd "Vår pärla"

Såg för övrigt värsta stora lyx jakten när vi var i Puerto Banus med pool och allt. En riktigt stor båt, den hette "My toy" tyckte jag var lite coolt.

• silvia

Min kompis hade en båt som hette Josephine.

• Sunray

Varför inte döpa den efter några av dessa vindar.
    Santa Ana vinden är ju mytomspunnen för att den gör folk kärlekskranka.
    Eller varför inte scirocco elelr Mistral?
    Man kan nog söka på nätet efter vad en del vindar heter..

• Ebbiz

Liv är ett vackert namn tycker jag! Kanske lite kort!

• Joker

Min förra båt hette Zorba (Salomos hustru).

Den båten som jag har nu är en H-båt, och då ville jag ha ett namn med ett H. Till slut blev det Håkäring, som betyder haj och som också blev lite vitsigt.
    Hade också funderingar på något dialektalt namn/ord, det tycker jag kan vara lite kul.

• Tossan79

Vår båt heter Trollsländan, det tycker jag är fint! Nu var ju det "upptaget", men kanske ngt liknande namn på en insekt/djur eller ört/växt som det finns mycket av i er skärgård, eller var ni nu är med båten?

Svar på tråden Namnförslag åt båten...