• KnoddsMamma

Draperi till Kura säng?

Är det någon som vet om/var man kan köpa draperi till ikeas kura säng..eller blir ja tvungen ta fram symaskinen å fixa det själv?:D

• Svar på tråden Draperi till Kura säng?
  • KnoddsMamma
    Rigmor Mortis skrev 2010-04-17 13:12:40 följande:
    Har aldrig sett några sådana, jag lade bara ett överkast över. 
    ok men jag menar när man har den på andra hållet som en våningsäng så har jag sett att man kan ha draperi under så det blir som en koja...
  • Rigmor Mortis
    KnoddsMamma skrev 2010-04-18 09:00:03 följande:
    ok men jag menar när man har den på andra hållet som en våningsäng så har jag sett att man kan ha draperi under så det blir som en koja...
    Ok, det har jag inte heller sett. Enklaste sättet är nog att köpa gardinspiral och sy draperiet själv, det tänker jag göra när sängen ska vändas
  • KnoddsMamma
    Rigmor Mortis skrev 2010-04-18 11:05:26 följande:
    Ok, det har jag inte heller sett. Enklaste sättet är nog att köpa gardinspiral och sy draperiet själv, det tänker jag göra när sängen ska vändas
    Ja det får nog bli så..vet du vart man köper gardinspiral?Har inte sån koll på sånt:)
  • Rigmor Mortis
    KnoddsMamma skrev 2010-04-18 14:05:12 följande:
    Ja det får nog bli så..vet du vart man köper gardinspiral?Har inte sån koll på sånt:)
    Jag har köpt i tygaffärer, de har haft det bakom disken
  • M2003

Jag sydde själv, men hittade ett tyg med bredden 1 m och det var ganska lagom för draperiet (förutsatt att barnet ligger där uppe och det är en koja som är planen under?

• M2003
    M2003 skrev 2010-04-18 18:58:08 följande:
    Jag sydde själv, men hittade ett tyg med bredden 1 m och det var ganska lagom för draperiet (förutsatt att barnet ligger där uppe och det är en koja som är planen under?
    Man kan ju ha de vänd åt andra hållet ockaå och då kan man ju göra en himmelsäng.
  • KnoddsMamma
    M2003 skrev 2010-04-18 18:58:08 följande:
    ja han ligger uppe å vi vill göra koja under:)
    men då ska ja leta tyg som e en meter brett typ.
    hur satte du fast tyget då?med såna där gardin spiraler som rigmor tipsa om eller hur gjorde du?
Svar på tråden Draperi till Kura säng?