• Dunderklumpen

Hur hitta hålet i luftmadrassen?

Vi har en luftmadrass från Jysk, en sån med inbyggd pump (en för att vara exakt VELOUR COMFORT).

Och den har tjänat våra gäster väl, helt ok att sova en natt eller två på men nu läcker den luft. Inte så värst kul alls faktiskt. Jag har synat den så gott jag kan men hittar inget ställe med ett synligt hål. Och jag vet ju hur jag ska bära mej åt för att hitta hål i t.ex. cykelhjul men finns det ngt liknande tips för hur jag ska bära mej åt nu?

Går ju liksom inte att sänka madrassen i badkaret och titta efter luftbubblor direkt ;)

• Svar på tråden Hur hitta hålet i luftmadrassen?
  • Stårschan

Har ni testat att blåsa upp den, lägga en person på den och sedan låta en annan person gå runt den och lyssna/känna?

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • uniMog

du kan testa att spraya den med såpvatten och se om du ser vart det pyser ut

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Dunderklumpen
    Stårschan skrev 2010-04-16 10:42:16 följande:
    Har ni testat att blåsa upp den, lägga en person på den och sedan låta en annan person gå runt den och lyssna/känna?
    Jodå det har vi testat men inte nått någon framgång
  • Dunderklumpen
    Pejgan skrev 2010-04-16 10:43:45 följande:
    du kan testa att spraya den med såpvatten och se om du ser vart det pyser ut
    tack för tipset!
  • PruttPottan

Doppa den i badkaret? Kan ju också vara en söm som inte håller tätt.

• uniMog

jag har samma, har samma problem och har provat. Jag tror personligen att det är ventilen.

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Pappa G

Min erfarenhet efter flera liknande fall säger att det ofta är mycket svårt att hitta läckan..

• Dunderklumpen
    Pappa G skrev 2010-04-16 16:23:45 följande:
    Min erfarenhet efter flera liknande fall säger att det ofta är mycket svårt att hitta läckan..
    Jo, jag har förstått det...

Just nu känns det mer som att den kommer hamna i soprummet.. :/
  • Pappa G
    Dunderklumpen skrev 2010-04-16 17:04:23 följande:
    Jo, jag har förstått det... Just nu känns det mer som att den kommer hamna i soprummet.. :/
    Ja, tyvärr har vi placerat två stycken där också..
    Den senaste nyinköpta är av typen utan inbyggd pump. Känns som att de håller längre..
Svar på tråden Hur hitta hålet i luftmadrassen?