• Hormonermedhumör

Andra orsaker till att ett litet barn tar sig för örat förutom öroninflammation el. liknande ?

Andra orsaker till att ett litet barn tar sig för örat förutom öroninflammation el. liknande ?

• Svar på tråden Andra orsaker till att ett litet barn tar sig för örat förutom öroninflammation el. liknande ?
  • Linn Daggert

för att han/hon har upptäckt att det sitter där antar ja.. Om han/hon inte skriker när du trycker på örat så har han ju inte ont iaf..

• galnevale

min tjej petar sig jämt i örat eller håller i örat när hon är trött ect. inget som har med sjukdom att göra.

• Liten M

När tänderna är på väg att spricka igenom så kan det göra ont och barnet kan ha svårt att avgöra om det är öronen eller tänderna som spökar

• kaveldun

För att det är mysigt? Jag har pillat med mina öron sen jag var liten, gör det fortfarande utan att tänka på det. Min son gör likadant, om han har fått det från mig för att han ser hur jag gör vet jag inte.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Tatiin

Så gör min tjej också. Sen petar hon sig även i örat med både fingrar och diverse andra föremål vid andra tillfällen också, mest för att testa skulle jag tro.

galnevale skrev 2010-04-16 12:37:51 följande:
    min tjej petar sig jämt i örat eller håller i örat när hon är trött ect. inget som har med sjukdom att göra.
  • Ellisizza

Min son brukar slita och dra i ena örat men han har inga problem med öronen och inga tänder på g heller. Frågade läkaren om det och det var inget konstigt. Han tittade efter för säkerhets skull och allt såg bra ut.

• marie björkefjord

Hej!
    Varje gång min dotter tar sig för örat har det varit något
    öroninflammation eller vax propp.
    Hon skrek första gången hon hade öroninflammation när man tryckte där eller
    la henne ner andra gången skrek hon bara när man la henne ner och tog sig och petade vid örat hela tiden. Då det inte varit ö - inflammation har hon haft vax propp och det är obehaglig för barn då det blir ett sånt tryck och dom hör inte lika bra då
    har jag fått salva att droppa i öronen men kolla upp det fär min dotter visar tydligt med att ta sig på örat och pilla och dra mm.

• Eirun

Mina barn tar på öronen när de är trötta. Men även vid öroninflammation....

• LillaFlingan

vår son pillar med sina öron massor när han är tröööött.. :)

Svar på tråden Andra orsaker till att ett litet barn tar sig för örat förutom öroninflammation el. liknande ?