Tips på god sås till grillspett!!
Hej!
Finns det någon här som ha ett gott pecept på god sås som passa till grillspett?
Hej!
Finns det någon här som ha ett gott pecept på god sås som passa till grillspett?
Nån kall sås, typ cremefraiche, vitlök, salt o peppar... =) Sen är det gott att blanda i mangochutney och små äppelbitar.
Ha en sås vi bruka göra till grillat, iofs varm men passa kanon till flintastek, spjut o annat.
Creme fraiche o sen en tsk grönsaksbuljong o 1-2 kryddmått vitlökspulver o köka upp
Parmesancreme är underbart gott, väldigt enkelt och passar utmärkt till grillspett..
* Bearneisesås (Lohmanders är supergod)
eller
* Creme Fraiche blandat med Tacotopping (en påse med kryddor, santa maria, finns bland tacos-tillbehören) smakar syrligt & vitlök & örter, supergod!
eller
* Creme Fraiche blandat med salt, peppar & smulad fetaost.
Hela huvudmenyn va tänk att vi ska ha följande :
-grillspett
-marinerad potatis som ska dra sig över natten sen in i ugnen
-sallad med: blandsallad, körsbärstomater, gurka, avocado, fetaost och paprika?
-någon sallads dressing vid sidan
-brytbröd
-tzatziki sås
-oliver
sen en till sås tänkte jag?
tzatzikin passa ju bra till salladen, brödet och oliverna
kanske skulle ha en sås som passa mer till grillspetten också, eller vad tycker ni?
Mmm, jag skulle nog enbart köra Tzatzikin till både salladen, brödet och grillspetten.
Tzatziki är ju underbart till alla dessa och risken finns att tzatzikismaken tar över smakerna från den andra såsen.
/ T
Okej, men då kör jag på bara en sås..
Tack för alla andra tips, ska testa dom vid andra tillfällen :)
Något tips förresten på god dressing man kan köpa? är inte själv så mycket för dressing men säkert andra som är.
Varför inte bara en god, nötig, olivolja? Passar perfekt till ert grekisktinsperade tema. (som fö får det att vattnas i munnen.. )