• gookie

Legoland och hund?

Läste och såg en bild på en hund som var med på legoland och det stod att hundar skulle vara välkomna. Någon som vet något om detta? Och vad gäller för att semestra med hund i Danmark några speciella bestämmelser? Om nu inte Staffen blir förbjuden i Danmark då e det ju kört! Fler ställen där hund e välkomna? Vi ska till Astris Lindgrens värld och där e dom ju välkomna

• Svar på tråden Legoland och hund?
  • hmcc

Det är "bara" rabiesspruta, men den tar tid att ta, tror den är en spruta sen vänta 120 dagar.

Eller om det var 2 sprutor innan dom 120 dagarna.

Sen är det viktigt att hunden avmaskas hos veterinär inom 4 veckor, den kan göra det i Sverige innan resa eller i Danmark innan hemresa.

• Hoppfull mamma

Regler gällande hund på Legoland finns på deras hemsida. Man får ha med hunden, den ska vara kopplad och får inte följa med in på serveringar och restauranger.

• gookie
    hmcc skrev 2010-04-16 17:41:31 följande:
    Det är "bara" rabiesspruta, men den tar tid att ta, tror den är en spruta sen vänta 120 dagar. Eller om det var 2 sprutor innan dom 120 dagarna. Sen är det viktigt att hunden avmaskas hos veterinär inom 4 veckor, den kan göra det i Sverige innan resa eller i Danmark innan hemresa.
    Läste på jordbruksverkets hemsida och om jag inte förstod fel så skulle dom avmaskas inom 10 dagar innan hemresa. Vi ska inte dit i år så vi hinner med spruta innan. Tycker det verkar lite krångligt
  • hmcc
    gookie skrev 2010-04-16 20:54:14 följande:
    Läste på jordbruksverkets hemsida och om jag inte förstod fel så skulle dom avmaskas inom 10 dagar innan hemresa. Vi ska inte dit i år så vi hinner med spruta innan. Tycker det verkar lite krångligt
    Ok då hade jag fel, nåja det är lite meckigt innan man kan åka.
Svar på tråden Legoland och hund?