• Anonym (undrande)

Varför har killar stånd om nätterna?

Bara en undran jag och min sambo har haft ett tag..  De flesta killar man träffat har alltså haft stånd om nätterna,, sen morgonståndet på morgonen då.. Varför har man det? Är det något ämne som utsöndras när man sover?

• Svar på tråden Varför har killar stånd om nätterna?
  • Anonym

dom drömer snusk =) sägs att alla har någon form av sex drömmar. Jag kan vakna å vara jätte blöt ibland. men jag vet inte, jag tycker bara d e sexigt =)

• jfsebastian
    Anonym (undrande) skrev 2010-04-16 13:33:48 följande:
    Bara en undran jag och min sambo har haft ett tag..  De flesta killar man träffat har alltså haft stånd om nätterna,, sen morgonståndet på morgonen då.. Varför har man det? Är det något ämne som utsöndras när man sover?
    Vi har stånd massor av gånger dygnet runt, det har inget med sex att göra, bara kroppens sätt att kolla sytemen och visa att allt är ok.

Man kan få stång i systembolagskön, på matteprovet, när man pratar med sin mamma eller får skäll av chefen. Som sagt, kropp och snopp lever separata liv från medvetandet ibland.
  • Anonym

För att vi ligger och drömmer om dig såklart?

• binnot

hehe. japp, vid de mest olämpliga tillfällen, faktiskt.
    Och värre i tonåren eller på våren. Det verkar som om schnorren vill säga något.

eller som min tjej säger "Morgonstånd är guld i mun".

nä, läs här på vikipedia:
    sv.wikipedia.org/wiki/Erektion

• Anonym (enkelt)

Ståndet kommer av en muskelgrupp som slappnar av, muskeltonus sänks vid vissa typer av sömn och man får stånd

• Anonym
    Anonym (enkelt) skrev 2010-04-17 13:35:48 följande:
    Ståndet kommer av en muskelgrupp som slappnar av, muskeltonus sänks vid vissa typer av sömn och man får stånd
    Precis - och penis är faktiskt avslappnad när man har stånd och spänd när man inte har det. Därför får man stånd under de sömnperioder då kroppen kopplas bort.
  • 1Barn

Ah oki, så bra. trodde de berode på att jag var sexuelt frustrerad haha

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-17 15:15:31 följande:
    Precis - och penis är faktiskt avslappnad när man har stånd och spänd när man inte har det. Därför får man stånd under de sömnperioder då kroppen kopplas bort.
    Kul att som kille lära sig något nytt om sin kropp (vid 30{#lang_emotions_tongue_out})

Kan det även ha att göra med detta att killar kan ha svårt med att få stånd vid stressiga, nervösa, överbelastade perioder. Om man måste slappna av för att kunna få upp den menar jag. Inte för att det drabbat mig än som tur är så kan jag ju ha svårt att slappna av överlag när man har mycket hängande över sig.
Svar på tråden Varför har killar stånd om nätterna?