• TheStar

Träna på Curves?

Det ska öppna ett Curves-gym i stan rätt nära mig och jag blir lite intresserad. Men på hemsidan hittar jag inte så mycket information, särskilt inte vad gäller priser. Nån som tränar/tränat där och vet hur det funkar? Säsongskort, månadsavgift, engångsavgift? Typer av pass? Bra/dåligt? Vill veta allt! Och drar mig för att använda deras kontaktformulär, då blir man väl bara "värvad" och jag vet inte om man får direkt opartisk information

• Svar på tråden Träna på Curves?
  • bara lilla jag

har du börjat på curves än? jag är jättesugen men som sagt det finns ingen info så om du har börjat vad kostar det och så :)

• TheStar

Hej du!

Nej, har inte kommit mig för. Fick ju inte jättemånga svar här och så har det ju gått och blivit sommar och då känner jag mig själv tillräckligt väl för att veta att det inte är någon idé att börja med tankar på gym... Får ta tag i det hela till hösten i stället!

• bara lilla jag

hahaha :D Nej för jag såg det när jag gick förbi idag, har aldrig hört talas om det innan men det verkar bra och just det här att det är 30 min pass är ju super.. Så jag kommer nog börja så snart som möjligt men frågan är ju bara hur mkt de tar för jag känner inte att jag vill betala hur mycket som helst för det heller.,. Men har skickat iväg ett mail till dom så får vi se vad dom svarar :D

• Yumba

Det är 30 minuters gympa. Finns stationer som man är på.
    30 sek på varje station, man kan börja på vilken station som helst.
    En kondion och en styrka osv.

Tycker att de är bra (gick i Kungsbacka) men man tröttnar lätt.
    Har du ont om tid så är det ett kanon bra sätt att träna på.

du får gå dit så får du en gratis konsultation.

du väger dig, mäter dig osv (om du vill såklart) och sedan så följer de upp.
    Man får ett papper och så får man ta hem resultat! jätte kul att se på hur mycket man har minskat.

har även gott hos dietist som tyckte att  Curves var kanon bra men att man skulle komplettera med något som simning eller ngn promenad någon gång i veckan.

curves rek. att man tränar tre dagar i veckan.

tror även nu att de har kostprogram så man även får hjälp med maten.

var ett tag sedan jag gick men tror att jag betalade 325kr/mån.
    sedan har du en inskrivnings avgift på några hundra lappar. De har ofta erbjudande
    om att man kan få det för halva priset osv.

man binder upp sig på ett år. månadsvis finns inte om det inte kommit det senaste.

de ordnar även kvällar där de bjuder in olika gäster osv.

väldigt personligt och bara för tjejer.

• bara lilla jag

okej :) tack.. det är det jag är lite rädd för att man ska tröttna.. för jag är lite sån att jag behöver ha lite variation annars tröttnar jag lätt

• Yumba

samma här. gick  det första halvåret, om ens det.

men gå dit och se vad du tycker

jag saknade att få träna slut på kroppen. Spinning! spinna skiten ur benen *s*

nu är jag på friskis ist och trivs kanon.

kombinerade curves med simining och vikt väktarna coh gick ner massor.
    fast det beror på vad för mål man har med träningen förstås.

• TheStar

Tack för era svar!

Mina mål är inte viktrelaterade, utan jag behöver hjälp att stärka kroppen. Har hantlar hemma men inte katten använder jag dem för att träna upp klena/onda handleder etc. utan jag skulle nog behöva ha en inbokad tid. Fast frågan är om det är värt pengarna om man bara kommer att kunna gå typ en gång i veckan... det är därför det är så värdefullt för mig att höra om folks erfarenheter av detta ställe, priser etc.

• Bambi07
    TheStar skrev 2011-11-04 21:07:13 följande:
    Kul! Nöjd? Hur länge måste man binda upp sig? Månadskostnad?
    Jag är ganska nöjd än så länge. Det är lite enformigt, men eftersom det bara är 3x30 min i veckan så känns det inte som att man hinner tröttna.
    Jag tror att jag har bundit upp mig på ett år, då betalar jag 320 kr/mån. Man kunde betala per månad också tror jag, alltså utan bindningstid, och då kostade det 430 kr/mån.
  • TheStar

Tack för svar! Är fortfarande rädd att jag inte skulle gå mer än en gång i veckan så det kanske blir rätt dyrt. Får fundera på saken

• Bambi07
    TheStar skrev 2011-11-05 08:42:53 följande:
    Tack för svar! Är fortfarande rädd att jag inte skulle gå mer än en gång i veckan så det kanske blir rätt dyrt. Får fundera på saken
    Om du endast KAN träna en gång i veckan så är det faktiskt ingen idé. Det ger ingenting då, och är ju inte värt pengarna. Men det är ganska lätt att träna där, man går tre varv på den här cirkeln och första varvet går snabbt, andra tänker man "nu jävlar!" och tredje kan man antingen fortsätta köra ordentligt på eller varva ner på. Beror lite på, men när jag väl är där så kör jag stenhårt. Det är bara 3x30 min i veckan, det har faktiskt alla tid med och det tycker jag man kan "bjuda" sin kropp på.
Svar på tråden Träna på Curves?