• Ängaboll

Varning för Attract promenadband!

Jag är så jädrans arg!!
    Jag beställde den 5/3 ett Attract promenadband via deras hemsida.
    I informationen kunde man läsa att det skulle levereras inom 2 veckor.
    Jag genomförde min betsällning och betalade direkt med mitt kort.
    När jag fick orderbekräftelsen så stod det helt plötsligt att pga av stor efterfrågan kunde de inte leverera bandet förräns v. 14.
    Dålig stil att de inte uppger det innan man godkänner sin beställning utan berättar det först efteråt.
    Jag skulle alltså få vänta 5 veckor på mitt band - inte kul!
    Men under v. 13 fick jag ett brev där de återigen beklagade att pga av försenade leveranser så skulle jag inte få det v. 14 heller utan v. 15.
    Okej, en vecka mer eller mindre tänkte jag...

Så i fredags v. 14 fick jag ett mail att nu var bandet på väg till mig och att jag skulle få en avisering när det var framme.
    Idag en vecka senare har jag ännu inte fått bandet så jag ringde dem och de sa att det var skickat och jag fick ett kollinr, men när jag loggade in på postens sida för att spåra paketet stod det att det ännu inte var skickat??
    Jag ringde då upp kundtjänst igen och då sa han att nej, det var inte skickat, för alla bandet som kommit från Asien fanns nu i Göteborg och nu skulle Posten börja sortera dem och skicka dem vidare, detta skulle ta ca 5 dagar till!!
    Så det sista budet just nu är att jag ska få det v. 16.... men jag vågar knappt tro det förräns jag har det här!

Så jävla dålig service, ta betalt för en vara och efter 6 veckor har det ännu inte levererats!

Skitföretag!!

• Svar på tråden Varning för Attract promenadband!
  • hemlig02

Förstår att du blir förbannad! Jag hade krävt att få häva köpet, även om jag egentligen ville ha produkten, i ren ilska! {#lang_emotions_demon}

• Ängaboll
    hemlig02 skrev 2010-04-16 14:43:52 följande:
    Förstår att du blir förbannad! Jag hade krävt att få häva köpet, även om jag egentligen ville ha produkten, i ren ilska!
    ja det är ju det som är problemet... jag vill ju ha det jäkla bandet, men jag har ingen lust att gynna dessa klåpare. Det är ju en sak om de sagt från början, tyvärr det kommer ta 2 månader innan du får det, då hade jag ju kunna välja då om jag ville vänta eller ej, men att hela tiden får dåliga förklaringar det är det som irriterar mig!!
  • hemlig02
    Ängaboll skrev 2010-04-16 14:45:51 följande:
    ja det är ju det som är problemet... jag vill ju ha det jäkla bandet, men jag har ingen lust att gynna dessa klåpare. Det är ju en sak om de sagt från början, tyvärr det kommer ta 2 månader innan du får det, då hade jag ju kunna välja då om jag ville vänta eller ej, men att hela tiden får dåliga förklaringar det är det som irriterar mig!!
    Nä, inte alls skoj att gynna sånna! Kan man inte köpa bandet någon annanstans?
  • Ängaboll
    hemlig02 skrev 2010-04-16 14:55:43 följande:
    Nä, inte alls skoj att gynna sånna! Kan man inte köpa bandet någon annanstans?
    Jag tror att det finns nån butik i landet som säljer dem, men i och med att jag beställde på nätet så får man gratis hemkörning och det lät ju smidigt....
    Det är ju märkligt att de kan annonsera så mkt som de gör när de inte kan sköta leveranserna, jag är knappast den enda som är drabbad!!
  • DluxDsign

Jag hade krävt kompensation. Dessutom har jag hört från en bekant som har köpt ett sådant band att kvalitén är usel. Hennes gick sönder efter typ 3 dagar eftersom konstruktion var för vek. Kanske läge att försöka häva köpet?

• Ängaboll
    DluxDsign skrev 2010-04-16 15:02:40 följande:
    Jag hade krävt kompensation. Dessutom har jag hört från en bekant som har köpt ett sådant band att kvalitén är usel. Hennes gick sönder efter typ 3 dagar eftersom konstruktion var för vek. Kanske läge att försöka häva köpet?
    Oj det lät inte bra!! Jag fattar inte varför alla dessa kändisar tipsar om bandet om det är sån skit. Får de så verkligen så mkt betalt att de gör reklam för vad som helst? ja det hela känns mer och mer olustigt!
  • Ängaboll

Ha, det lönar sig kanske att leva rövaren med dem...
    Nu loggade jag in igen på posten och nu var det helt plötsligt sorterat via Göteborgs terminal så nu är det åtminstone i Postens händer.....

• DluxDsign

Om du tittar noga på reklamen så ser du hur liten yta man har att sätta ner föttterna på. Och kändisarna har säkert knappt provat det utan gör det bara för pengarna.

Hoppas att du har mer tur med ditt band!

• Miss Maya
    DluxDsign skrev 2010-04-16 15:02:40 följande:
    Fast de har ju varit så här smarta då och skriver på sin hemsida:

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
  • Ängaboll

Idag fick jag då det efterlängtade bandet. Jag fick dock hämta det själv på Posten trots att jag skulle fått det hemkört..... men nu orkar jag inte bry mig för nu är det här i allafall!!

Jag har nu bara hunnit testa det en kort stund men än så länge är jag postivt överraskad.
    Ytan var inte så liten när man väl stod på bandet och det kändes stabilt och bra.
    Jag återkommer med mer info när jag testat det i några dagar.

• sstv

Vad bra att du fått ditt promenadband och att du hittils är nöjd med det. Det vore intressant att höra vad du tycker när du provat det ett par dagar. Sen förstår jag inte hur det kommer sig att man väljer att betala för ett promenadband istället för att ta riktiga promenader gratis.

• Ängaboll
    sstv skrev 2010-04-20 11:37:17 följande:
    Sen förstår jag inte hur det kommer sig att man väljer att betala för ett promenadband istället för att ta riktiga promenader gratis.
    Därför jag är mammaledig med 3 barn och orkar inte dra runt med den stora vagnen för att gå ut och gå.....med detta kan jag promenera hemma när de sover osv. Simple as that! ;)
  • pandora255

Jag är jättenöjd med Attract's promenadband!
    Det var bara i början av året som det var långa leveranstider.

Nu har de jättemånga band i lager i flera färger.

Jag fick mitt på tre dagar och min mamma fick det på fem dagar. Det beror på postens rutiner och inte företaget. Nu har de även flera återförsäljare. Intersport. Life-butikerna och Claes Olsson. Så då kan man själv gå till butik och köpa ett Attract promenadband.
    www.attract.nu

Svar på tråden Varning för Attract promenadband!