• Svar på tråden hur skriva på touch mobil?
  • CombatLover

På iPhone skriver du med fingrarna. Går alldeles utmärkt bra. Jag är supernöjd

Vissa modeller (exempelvis Xperia som jag tror den heter)har även en penna att trycka med.

• Vill Nu

gör man väl som man vill?

• tru

man kan använda båda, iallafall på min

• jennyc

har en penna till min men den använder jag aldrig...mkt lättare med fingrarna och snabbare går det också...men de är lite teknik :) Gubben min kan absolut inte använda min mobil

• CombatLover

Iphone har ganska stor tangentyta, det följer inte med en penna.

• jennyc
    PetraDeliu skrev 2010-04-16 17:59:02 följande:
    tack för alla svar så det följer med en penna så man kan välja själv?? hur stort utrymme har man att trycka på jämfört med knappar på en mobil utan touch?
    lika stort utrymme men lättare att råka på fel bokstav...men är man tjej och har lite längd på naglarna så är det absolut inget problem...tyckte själv att pennan mest va i vägen
  • Kaxelina

Alla touchmobiler har ingen penna.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Jesspa80
    Kaxelina skrev 2010-04-16 18:05:53 följande:
    Jo vissa har penna.
  • Frontline
    Kaxelina skrev 2010-04-16 18:05:53 följande:

Jesspa80 skrev 2010-04-16 21:40:00 följande:
    Jo vissa har penna.
    Var ju det som Kaxelina skrev eller hur...

Jag har en iphone och där är det enkelt att skriva med fingrana, blir dock lite fel ibland.
    Vänder man den på sidan så blir det lite större yta...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Jesspa80

Jo jag förstod att hon menade det :)

Men om alla touchmobiler inte har penna, vilka har då det?

• R Franklin
    Jesspa80 skrev 2010-04-16 22:53:06 följande:
    Men om alla touchmobiler inte har penna, vilka har då det?
    De med den äldre type (resistiva skärmar), till skillnad ifrån det som mest används nu kapacitiva. Finns så klart undantag med även kapacitiva skärmar där en stylus (Penna) medföljer, denna behöver då dock vara anpassad till skärmen för att fungera.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Kaxelina

Många Nokiamodeller har en penna. Han inte så mycket om dom andra. har just nu en Samsung Galaxy Spica och den har inte en penna.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Jesspa80

Min xperia är fruktansvärt dålig att skriva på. Den har penna och det funkar helt värdelöst, fast jag antar att det är mobilen som är superseg och egentligen inte skärmen som är dålig. Fast nu gissar jag bara :)

• firepuzz

jag har en nokia och den har inte penna men det fungerar utmärkt ändå. man kan ju alltid köpa en penna om man hellre vill skriva med penna.

• R Franklin
    firepuzz skrev 2010-04-19 15:46:17 följande:
    jag har en nokia och den har inte penna men det fungerar utmärkt ändå. man kan ju alltid köpa en penna om man hellre vill skriva med penna.
    Förutsatt att du har en skärm av rätt typ, alternativt att du köper en penna av rätt sort ja.

Varför diskuteras det här fortfarande? Vad är det som inte är klart? Skall alla namnge sina telefoner och om den har penna eller inte?
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Jesspa80
    R Franklin skrev 2010-04-19 18:57:11 följande:
    Förutsatt att du har en skärm av rätt typ, alternativt att du köper en penna av rätt sort ja. Varför diskuteras det här fortfarande? Vad är det som inte är klart? Skall alla namnge sina telefoner och om den har penna eller inte?
    Det är väl en rolig ide. Vad har du för telefon och har den penna? :)
Svar på tråden hur skriva på touch mobil?