Tips till billig blom-dekoration på borden till pojk-dop!!
Någon?
O om ni ändå e i farten, har ni nå fler kuliga tips??
Någon?
O om ni ändå e i farten, har ni nå fler kuliga tips??
att binda buketter själv är lönsamt. vi köpte gerbera och 10-pack rosor, jag blandade upp med div. grönt som jag tog från växter hemma.
Vi satte vita rosor i blå karamellfärg så att de blev blå. Sen satte vi dem i små korta enkla vaser här och där tillsammans med ljuslykor. Blev jättefint!
Vi dekorerade med långa fina blad som vi köpte i en blomsteraffär och rosor, sen ställde vi en mängd värmeljus på borden. Vi köpte färgglada värmeljus på Ikea och använde Ikeas värmeljushållare för 5:-/st.
Vi hade en billig dekoration med: löv, äpplen, stenar och blommor från gården.
Vi döpte vår dotter i går och dekorerade med löv som jag hade pressat i en bok och strödde små blommor i mitten på duken.
Jag gjorde även flera ljusdekorationer med äpplen som jag hade gröpt ur och placerat ett värmeljus i. Jag ställde äpplet på ett fat och tog stenar, rönnbär och blommor och satte ihop till en dekoration. Det blev jättefint tillsammans med hösttemat grönt och vitt (finns bilder i mitt bildgalleri).
Lycka till med dopet.
kolla i mitt bildgalleri. jag gjorde blomdekorationer i glasefterättsskålar med fot från IKEA. Billigt. köpte oasis att stoppa blommor i. Vips så har du fin dekoration. Roligt var det också att göra blomarrangemang (första gången för mig)!
Här kommer ett tips:
Rusta säljer fina små ljuslyktor i krackelerat glas, 4 st för 20 kr. Jag köpte 4 sådana paket (=16 st ljuslyktor) + 8 st minihöstglöd i blomsteraffären för 12 kr/st. Miniblommorna var bara att ta av plastkrukan och sätta blomman i ljuslyktan. Sedan köpte jag rosa värmeljus till de restarande 8 ljuslyktorna. Blev kanonbra!
//Grodan
Vi köpte smala vaser och ställde en gerbera i,blev stilrent och snyggt.
Varför inte en blå ros eller gerbera i en hög vas?
Vi ska ha så fast rorsa på vår dotters dop.
TACK! För alla bra tips!
Ikeas enkla ljuskoppar som man har lite vatten i och så en ros i varje. Det hade vi på vårt bröllop. Sen la vi rankor av murgröna som girlanger mellan. Det blev jättefint!