• måntroll

Hur långt kan era 2-åringar räkna?

Lite nyfiken på ungefär  hur långt 2-åringar kan räkna..

• Svar på tråden Hur långt kan era 2-åringar räkna?
  • Tjet

Min dotter kan räkna till 10, hon är 2 år och 3 mån.

Esther är här! 11/1-08
  • minhalva

min dotter är 2 år o 7 mån och kan räkna till 15 på sitt modersmål och på svenska

• sangria

min dotter är två år och åtta månader och räknar till tretton.

• kaveldun

Min son har kunnat räkna till ca 15 sedan han var drygt 2 år. Eller, han kan rabbla siffror så långt, han kan inte räkna 15 föremål. Han kan nog räkna 7-9 saker om han koncentrerar sig och inte hamnar fel från början.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • sangria
    Nissetroll skrev 2010-04-16 22:01:22 följande:
    Min son har kunnat räkna till ca 15 sedan han var drygt 2 år. Eller, han kan rabbla siffror så långt, han kan inte räkna 15 föremål. Han kan nog räkna 7-9 saker om han koncentrerar sig och inte hamnar fel från början.
    Det är väl egentligen det min tjej gör =) När hon ska räkna saker brukar hon tappa koncentrationen efter åtta eller så...
  • Charlotte1986

Min pojke blir två nästa helg och räknar till 10. Han tycker det är jätte roligt att räkna saker.

• Busbellan

Min dotter är 2,5 år men har kunnat räkna ungefär lika långt sen hon var drygt 2 år och började dagis.
    Hon brukar komma till 17 eller 18, så många som de är på hennes avdelning på dagis för de räknar varandra varje samling
    vet dock inte om hon kan räkna saker lika långt

Mamma till Nora, August och Ella
  • gryning2

Min 2½ åring kan då inte räkna mer än till tre, men han är inte så intresserad heller så vi trycker inte på det.

Svar på tråden Hur långt kan era 2-åringar räkna?