• tezzan2010

väntar du första barnet i november? och bor i haninge? kom in här =)

Hej..!
    Therese heter jag. bor i haninge och är i vecka 10.. Bf har jag 17 november som det ser ut hittills.. Dom flesta som jag känner har nyligen fått bebisar och deras mamma ledighet går i princip ut när min börjar..
    Jag skulle vilja dela tankar och åsikter med någon och sedan kanske även ses.. och när bebisarna kommer gå promenader /fika och prata barn och blöjor =)
    Det är mitt första barn så mycket tankar som far omkring.. men jag kan tänka mig att jag inte är ensam...

vad sägs?
    Hörs vi?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 10:09
    Hej tjejer! uppdaterar lite här...
    Nu har vi kommit in en bit och har inte långt kvar.. (dom flesta av oss)
    självklart gör det ingenting om ni bor vare sig i tyresö eller ösmo ni är lika välkomna ändå...
    barn i oktober-januari spelar ingen som helst roll =) ha det gött=)

• Svar på tråden väntar du första barnet i november? och bor i haninge? kom in här =)
  • tezzan2010

dööötthhär inne! Tråkigt!

• molntussa
    tezzan2010 skrev 2010-04-17 00:39:49 följande:
    Hej..!
    Therese heter jag. bor i haninge och är i vecka 10.. Bf har jag 17 november som det ser ut hittills.. Dom flesta som jag känner har nyligen fått bebisar och deras mamma ledighet går i princip ut när min börjar..
    Jag skulle vilja dela tankar och åsikter med någon och sedan kanske även ses.. och när bebisarna kommer gå promenader /fika och prata barn och blöjor =)
    Det är mitt första barn så mycket tankar som far omkring.. men jag kan tänka mig att jag inte är ensam...

vad sägs?
    Hörs vi?
    Vet inte om du lagt ner denna tråden? Men vi väntar iaf vårt första barn i november (30.e) och bor i Haninge =)

Ska på ultraljud om ca 1,5 vecka.. Ska bli riktigt spännande!!
    Hur mår du?
  • tezzan2010
    denimbee skrev 2010-06-11 09:30:28 följande:
    jag har bf i januari 2011,, går det bra i alla fall???
    absoulut =) hur mår du. vilken vecka är du  i då?
  • tezzan2010
    molntussa skrev 2010-06-13 18:01:24 följande:
    Vet inte om du lagt ner denna tråden? Men vi väntar iaf vårt första barn i november (30.e) och bor i Haninge =)

Ska på ultraljud om ca 1,5 vecka.. Ska bli riktigt spännande!!
    Hur mår du?
    åhh 1,5 vecka då får vi nog se samtidigt?! jag ska på ultraljud den 24..
    Vill du veta vad det blir?
    mår du bra och så!?
  • molntussa
    tezzan2010 skrev 2010-06-13 18:15:47 följande:
    åhh 1,5 vecka då får vi nog se samtidigt?! jag ska på ultraljud den 24..
    Vill du veta vad det blir?
    mår du bra och så!?
    Jag ska på ultraljud den 22.a !! :) Ska gå i liljeholmen...
    Vart går du hos din BM?

Ja, vi ska ta reda på vad det blir om det går att se. Båda två är så nyfikna, spelar absolut ingen roll vad det är - hoppas bara på att barnet är friskt..

Nu mår jag bättre, när illamåendet släppt! Men tyvärr har jag åkt på urinvägsinfektion så det är inte så roligt.. Men det går över snart..

Själv då? Hur mår du? Ska ni ta reda på kön vi RUL?
  • tezzan2010
    molntussa skrev 2010-06-13 18:41:18 följande:
    Jag ska på ultraljud den 22.a !! :) Ska gå i liljeholmen...
    Vart går du hos din BM?

Ja, vi ska ta reda på vad det blir om det går att se. Båda två är så nyfikna, spelar absolut ingen roll vad det är - hoppas bara på att barnet är friskt..

Nu mår jag bättre, när illamåendet släppt! Men tyvärr har jag åkt på urinvägsinfektion så det är inte så roligt.. Men det går över snart..

Själv då? Hur mår du? Ska ni ta reda på kön vi RUL?
    Jag har bm uppe i handen.. men ska på ul i hudding.. har den 24:de...
    Längtar som en tok...

vi är också ttoknyfikna för mig spelar det ingen roll men jag känner på mig att det är en tjej.. vet inte varför men så känns det.. min sambo "vill" att det blir en pojk.. det spelar ju ingen roll. men man har väl alltid en liten önskan...

jag var och kollade inne i stan privat när jag var i v14 pga av attjag ville se att det var "någon" där inne.. och det såg jätte fint ut då..
    Blir det första gången ni ser bebis nu den 22?

Jag har mått "för" bra.. det var därför jag ville kolla lite oxå.. inte känt någonting av illamående eller nåt.. trött har jag varit men annars ingenting.. så har väl haft tur jag..
    urinvägsinfektion låter inge kul.. hoppas det blir bättre snart..
  • molntussa
    tezzan2010 skrev 2010-06-13 18:49:25 följande:
    Jag har bm uppe i handen.. men ska på ul i hudding.. har den 24:de...
    Längtar som en tok...

vi är också ttoknyfikna för mig spelar det ingen roll men jag känner på mig att det är en tjej.. vet inte varför men så känns det.. min sambo "vill" att det blir en pojk.. det spelar ju ingen roll. men man har väl alltid en liten önskan...

jag var och kollade inne i stan privat när jag var i v14 pga av attjag ville se att det var "någon" där inne.. och det såg jätte fint ut då..
    Blir det första gången ni ser bebis nu den 22?

Jag har mått "för" bra.. det var därför jag ville kolla lite oxå.. inte känt någonting av illamående eller nåt.. trött har jag varit men annars ingenting.. så har väl haft tur jag..
    urinvägsinfektion låter inge kul.. hoppas det blir bättre snart..
    Jag var och kollade redan i v6 att det var "något" där inne och sen var jag där igen i v11 och då var det som en mini mini bebis (ca 5cm), riktigt häftigt. Men det blir första gången för min fästman, förutom bilderna han redan sett då såklart...

Oj, vad skönt !! Lyllos dig, illamående har verkligen inte varit någon höjdare. Är så glad att det är "över" nu...

Har ni börjat handla något ännu?
  • tezzan2010
    molntussa skrev 2010-06-13 20:31:28 följande:
    Jag var och kollade redan i v6 att det var "något" där inne och sen var jag där igen i v11 och då var det som en mini mini bebis (ca 5cm), riktigt häftigt. Men det blir första gången för min fästman, förutom bilderna han redan sett då såklart...

Oj, vad skönt !! Lyllos dig, illamående har verkligen inte varit någon höjdare. Är så glad att det är "över" nu...

Har ni börjat handla något ännu?
    ja min var nästan 9 när jag kolla.. riktigt häftigt va d...
     det blir första gången nu för min sambo oxå som inte var med första gången..
    nej vi har inte köpt något ännu..
    men jag kommer nog börja shoppa lite snart..
    Vi håller på att leta lägehet så när det är färdigt så blir det mer shopping..
    jag kan inte gå in i affärer utan att jag vill köpa saker hehe.. och varje gång jag ser en lite bebbe så fylls hela min kropp av glädje.. Längtar såå otroligt mycket...
    Jag vill bara att vintern ska skynda sig fram hehe hur ofta vill man det i vanliga fall..

har ni handlat något da?

vart i haninge bor ni =)
  • denimbee

jag går snart in i vecka 10...skall ha slutet av januari....

har gått till aleris speciallistvård på utredning då det tog tid för oss att bli gravida.... så jag går fortfarande dit.... skall dit på mitt sista vul den 23 juni... har sett bebis 3 ggr sedan vecka 5, har haft kraftiga blödningar, men de har nu opererat bort de polyoer jag hade som blödde.... mår ganska bra annars... lite molvärk, ibland mycket molvärk, ömma bröst..., illamående(kräks inte som tur är).... och så denna trötthet!

jag köpte lite kläder när jag vara i usa förra året, men det var precis när vi började bebisverkstaden, och så när jag var i london i mars så köpte jag lite till... men jag har en del vänner som fött barn, så jag har gett bort en del..... sedan kunde jag inte motstå den söta drakdräkten som de hade på lindex

vi bor på vallavägen!

ja för en gångsskull vill jag också att vintern skall komma....

vilken vecka är ni i???

Svar på tråden väntar du första barnet i november? och bor i haninge? kom in här =)