• sagasofie

vad kostar en hemlagad måltid?

Hej!

Undrar om någon vet vad en genomsnittlig hemlagad måltid kostar. Gärna med lite utrymme för lyx.
    Bara på ett ungefär?
    Har gått med i middagsfrid och de tar 42kr/portion (inklusive hemkörning av mat och färdiga recept)
    Ville mest jämföra om det är väldigt dyrt eller inte?
    Takcksam för svar =)
  • Svar på tråden vad kostar en hemlagad måltid?
  • Glasbit

Tycker det är dyrt för en hemlagad måltid. Går att få betydligt billigare per portion men ändå bra mat.

• CHARLATAN

Är det alltså bara för en person det kostar 42

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • CHARLATAN

Skulle inte bli en gubbe utan :- och ett frågetecken hehe.

• sirisdotter

Verkar dyrt - och underlättar troligen för familjer i karriären.

• sagasofie

Ja det är 42kr för en portion. Många av varorna är ekologiska och under denna vecka som jag provat middagsfrid har jag tyckt att det varit riktigt bra kvalitet på maten.

Men hur som helst så undrade jag mest vad en vanlig hemlagad portion brukar ligga kring i pris?
  • CHARLATAN

Jag tog våra matkostnader under en månad och fick det till att på ett UNGEFÄR, absolut inte jämt och ständigt, så lägger vi run 20-25:- per portion.

• sagasofie

Får man fråga vad ni handlar för i månaden på ett ungefär?

Vi ligger nog på ca 3500kr i mån (två vuxna och ett barn på 2,5 år) 
  • sys

Oj, 42kr/portion är jättedyrt. Jag lagar det jag känner för att laga och brukar landa på runt 5-15kr/portionen, oavsett om det är till två personer eller 12.

odi et amo
  • CHARLATAN

MEN, i matbudgeten ingår även (som jag inte redan dragit av) frukt, saft, toapapper, diskmedel osv. så det blir säkert lite mindre ändå per portion.

Svar på tråden vad kostar en hemlagad måltid?